شناسه خبر:78873
1402/11/8 12:41:30

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی همدان گفت: پروژه پتروشیمی ابن‌سینا جزء طرح‌های راکد 10 ساله در استان بود که طی دولت سیزدهم عملیات اجرایی آن از سر گرفته شد؛ به‌نحوی که طی 6 ماه 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مصطفی حقیقی روز گذشته در تشریح آخرین وضعیت پتروشیمی ابن‌سینا اظهار کرد: این طرح راکد 10 ساله بود که مردادماه امسال با حضور وزیر صمت به چرخه اجرا بازگشت و سرمایه‌گذار جدید به طرح اضافه شد.

وی با بیان اینکه پیشرفت پروژه از زمان احیا تاکنون حدوداً 10 درصد و طی 10 سال گذشته نیز 10 درصد برآورد شده است، افزود: طی کمتر از 6 ماه از زمان احیا این طرح معادل 10 سال گذشته پیشرفت داشته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان یادآور شد: درحال حاضر عملیات خاک‌برداری پروژه انجام شده و در فاز اجرای مباحث عمرانی داخلی است؛ به‌طوری که احتمالاً خردادماه سال آینده در مرحله نصب تجهیزات زمینی قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه طبق تعهدی که سرمایه‌گذار به استان داده طی سه سال این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: سرعت پیشرفت پروژه قابل توجه است، به‌طوری که احتمالاً بهره‌برداری زودتر از زمان تعهد محقق شود.

حقیقی با بیان اینکه در حوزه مورد بحث یک تیم رصد در استان تشکیل شده است، گفت: تیمی با حضور دستگاه‌های نظارتی و اقتصادی تشکیل شده که هر دو هفته یکبار سرعت پیشرفت پروژه را مطابق جدول زمان‌بندی، رصد می‌کنند.

وی در پایان پتروشیمی ابن‌سینا را جزء طرح‌های راکد 10 ساله در استان خواند که در دولت مردمی آیت‌الله رئیسی به مرحله اجرا و عملیات احداث بازگشته است.

 

شناسه خبر 78873