شناسه خبر:78896
1402/11/9 10:14:00

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه از راه اندازی قرارگاه فرهنگی در استان خبر داد و گفت: تمام فعالیت مجموعه‌ها و شوراهای فرهنگی استان ذیل این قرارگاه قرار می‌گیرد.

محمدطیب صحرایی،روز هشتم بهمن در نشست جمعی از مسئولان و نمایندگان بسیج دانش‌آموزی استان با رییس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور، با اشاره به اهمیت و جایگاه بالای آموزش و پرورش گفت: مقام معظم رهبری بارها بر اهمیت این موضوع تاکید کرده و بیان کرده اند که در بلندمدت هیچ چیز به اندازه تعلیم و تربیت اهمیت ندارد.وی افزود: امروز دشمن عرصه جنگ شناختی را راه انداخته و در مقابل اعتقادات نظام و انقلاب ما جبهه تشکیل داده، بنابراین ما هم باید جبهه خود را در این مبارزه تقویت کنیم.

صحرایی گفت: راه تقویت این جبهه این است که در وهله اول جنگ در عرصه تربیت را جدی بگیریم و در گام دوم کار تشکیلاتی انجام دهیم، زیرا جنگ انفرادی و جزیره ای و... در این میدان جواب نمی دهد و همه باید در کنار هم منجسم و در قالب یک کار تشکیلاتی مبارزه کنیم.

استاندار کرمانشاه از راه اندازی یک قرارگاه فرهنگی در استان خبر داد و افزود: مجموعه‌ها و شوراهای فرهنگی مختلفی در استان فعالیت دارند، اما نیاز است که تمام این فعالیت‌ها ذیل یک قرارگاه فرهنگی قرار گرفته تا به شکل منسجم تری در این عرصه حرکت کنیم.

صحرایی گفت: این قرارگاه وظایفی مانند مسئولیت سپاری، بازخوردگیری و... را درعرصه فرهنگی برعهده می‌گیرد.

وی با بیان اینکه حرکت منجسم در حوزه فرهنگ در ابتدا نیازمند شناسایی ظرفیت‌ها و تجمیع آنهاست، گفت: مقام معظم رهبری همه دستگاه‌ها را مکلف به کمک به آموزش و پرورش کرده اند، در همین راستا باید ابتدا ظرفیت‌هایی که می‌توانیم در حوزه فرهنگ و آموزش و پرورش از آنها بهره بگیریم را شناسایی کرده و به آنها انسجام بدهیم. در گام بعدی باید زیرساخت‌های لازم برای افزایش فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی را تقویت کنیم و در همین راستا به دنبال فعال‌تر کردن و جذاب تر کردن مساجد در استان هستیم تا بتوانیم نوجوانان را به سمت آنها بکشانیم.

صحرایی گفت: در کنار این اقدامات نباید از ظرفیت خانواده‌ها غافل شد و باید از خانواده‌ها هم در پیشبرد برنامه‌های تربیتی و فرهنگی بهره گرفت.

وی در ادامه در پاسخ به درخواست رییس سازمان بسیج دانش‌آموزی مبنی بر اعزام دانش‌آموزان به مرز خسروی در ایام اربعین گفت: قطعا از این موضوع استقبال می‌کنیم، چرا که معتقدیم هر دانش‌آموزی در هرجایی از کشور خدمتگزار سید الشهدا(ع) باشد، بیش از هر کلاس و درسی رشد تربیتی پیدا کرده و معرفت یاد می‌گیرد. در همین راستا آماده هرگونه همکاری جهت افزایش موکب‌های دانش‌آموزی در مرز خسروی در ایام اربعین هستیم.

استاندار کرمانشاه گفت: در بحث افزایش اعزام اردوهای راهیان نور به استان هم آماده هرگونه همکاری هستیم، چرا که معتقدیم کرمانشاه با یادمان‌های بسیار و با ارزش از جمله یادمان "مرصاد" که نقطه پایان جنگ تحمیلی بوده ظرفیت‌های بسیاری در این حوزه دارد.

صحرایی در بخش دیگر صحبت‌های خود به روند مثبت اشتغالزایی در استان اشاره و تصریح کرد: روزی که به استان آمدم، تاکید دولت بر اشتغالزایی بوده و در همین راستا اولویت کار خود را در این زمینه متمرکز کرده‌ام.

صحرایی گفت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته در سال جاری روند اشتغالزایی در استان سرعت بیشتری از میانگین کشوری داشته و نشانه‌های مثبتی درمسیر حرکت استان در جهت رفع بیکاری مشاهده شده است.

استاندار کرمانشاه گفت: متاسفانه فاصله کرمانشاه در زمینه بیکاری با میانگین کشوری زیاد است و هرچه تلاش کنیم بازهم جای کار بسیاری داشته و راه زیادی در پیش داریم.

صحرایی گفت: در کنار تمام این فعالیت‌ها و اولویت‌ها در زمینه اشتغالزایی و رفع معضل بیکاری، اما هیچگاه از کارهای فرهنگی غافل نبوده و معتقدیم فرهنگ زیربنای تمام حوزه‌ها است و اگر فرهنگ اصلاح شود، حتی شاهد کاهش معضل بیکاری خواهیم بود.

شناسه خبر 78896