شناسه خبر:78931
1402/11/9 11:11:32

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: کردستان ظرفیت برگزاری اجلاسیه سراسری نماز را دارد و اجلاسیه استانی بزودی، همانند سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

عبدالله رشیدی‌پور روز یکشنبه در جلسه ستاد اقامه نماز کردستان در سنندج، اظهار کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی در جلسات ستاد اقامه نماز شخصاً حضور داشته باشند چراکه یکی از مشکلاتی که در حوزه این ستاد داریم، امضای بدون عملی شدن مصوبات و ندیده شدن آن است.

وی با یادآوری اینکه در دستگاه‌های اجرایی، مدیرانی که اهل نماز نباشند وجود ندارد، افزود: با این حال گاهی نمازخانه مناسبی وجود ندارد و یا استقبال مدیران از حضور در نماز جمعه کمرنگ است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان با اشاره به اجلاسیه سراسری نماز در زنجان و تاکید رئیس جمهور بر مسئله نماز و جدی گرفتن آن از سوی مدیران، افزود: اشاعه نماز در نظام اسلامی، یکی از رسالت‌های مدیران اجرایی است.

رشیدی‌پور تأکید کرد: اتاق‌هایی برای نمازخانه در ادارات اختصاص داده شود که بهترین مکان باشد و درباره نمازخانه‌هایی که فضای فیزیکی آن مناسب نیست، تجدید نظر شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان نیز با انتقاد از عملکرد نامطلوب راهداری در حوزه ساماندهی نمازخانه مجتمع‌های بین راهی آن را رضایت‌بخش ندانست و افزود: میراث فرهنگی نیز در این حوزه دخیل است و با این وجود این سازمان هرجا که احساس خلأ کند، ورود پیدا می‌کند.

اکبر محمدی افزود: از ابتدای سال آینده تمهیداتی باید داشته باشیم تا مسئله مالی حوزه ستاد اقامه مدیریت شود و بتوانیم در حوزه نماز نیز به خوبی عمل کنیم.

*وضعیت نمازخانه‌های بین راهی کردستان مطلوب نیست

مدیر ستاد اقامه نماز کردستان هم با تأکید بر اینکه باید به ساماندهی نمازخانه‌های بین‌راهی توجه ویژه‌ای شود و بتوانیم در برنامه‌های مالی سالانه، احداث آن را در دست اجرا قرار دهیم، گفت: در این حوزه در حال حاضر، نسبت به استان‌های دیگر وضعیت مناسبی نداریم.

اکبر عظیمی با بیان اینکه در ترغیب نسل نو به نماز؛ خانواده، مدرسه، مسجد و دانشگاه تأثیر مستقیم دارد، افزود: امید است بتوانیم در این ارکان، حضور مؤثری داشته باشیم تا همه زمینه‌های لازم برای تقویت اعتقادات این نسل فراهم شود.

وی پیشنهاد داد برنامه‌های آموزشی و تبلیغی برای والدین در این زمینه اجرا شود و افزود: تمام تلاش هیئت امنا در مساجد هم به آراستگی ظاهری مسجد معطوف شده و برای حفظ نظم و انضباط، از حضور گسترده نوجوانان و کودکان استقبالی نمی‌شود.

مدیر ستاد اقامه نماز کردستان با بیان اینکه بسیاری از کارهای تبیلغی را می‌شود در سایه پیوند مسجد با نسل نوجوان و جوان انجام داد، اضافه کرد: نمازخانه‌ها و وضوخانه‌های معدودی در ادارات مشکلاتی دارند که امیدواریم رفع شود.

عظیمی ادامه داد: برنامه‌های بومی و ابتکاری برای استان‌ها در نظر گرفته شده که با استفاده از منابع استانی انجام می‌گیرد و با وجود اینکه در استان در ابتدای سال یک سری برنامه تدوین و ارائه شد، هنوز با اجرای آن فاصله داریم که مساعدت استانی را می‌طلبد.

وی با اشاره به برگزاری اجلاسیه استانی نماز، افزود: رهبر معظم انقلاب هرساله دو پیام ویژه برای حج و نماز دارند که باید با رفتار خود، بیانگر عمل به این فرموده رهبر معظم انقلاب باشیم که در درجه اول تمام مسئولان مورد خطاب این پیام هستند و ستاد اقامه نماز به تنهایی ظرفیت پیاده کردن همه برنامه‌ها را ندارد.

وی افزود: قدردانی از اقشار مختلف فعال در عرصه نماز از جمله برنامه‌های این اجلاسیه است.

 

شناسه خبر 78931