شناسه خبر:78934
1402/11/9 11:19:40

فرماندار سیروان با اشاره به اینکه ساماندهی و احیای پارک‌های جنگلی در سیروان ضروری است، گفت: این شهرستان یکی از مناطق هدف گردشگری در سطح استان و حتی کشور است و باید با کاشت درختان متنوع زمینه زیباسازی این پارک‌ها را فراهم کرد.

محمدباقر شریفی روز یکشنبه در مراسم کاشت نهال که با حضور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان برگزار شد، گفت: این شهرستان دارای کوه‌های خشن و صعب‌العبوری است که بیشتر روستاها در مسیر آبرفت آن‌ها قرار دارند که می‌بایست منابع‌طبیعی با ایجاد طرح‌های آبخیزداری و سیل‌بندها از حوادث احتمالی طبیعی جلوگیری کند.

وی افرود: منابع‌طبیعی استان باید اعتبارات لازم برای احیای پارک‌های جنگلی و ایجاد طرح‌های آبخیزداری این شهرستان اختصاص دهد، در حال حاضر در پارک‌های جنگلی این دیار تنها درختان اکالیپتوس کاشت شده و نهالستان این شهرستان فقط نهال اکالیپتوس تولید می‌کند که انتظار می‌رود مسئولان ذی‌ربط زمینه تولید سایر نهال‌های درختان جنگلی دیگری در نهالستان این منطقه را فراهم کنند.

فرماندار سیروان ادامه داد: در راستای ایجاد فضای دلنشین برای گردشگران و مردم این شهرستان به‌خصوص در فصل گرم سال، نیاز است ساماندهی پارک‌های جنگلی شتاب گیرد، حفاظت از منابع‌طبیعی، توسعه پایدار طبیعت‌گردی در پارک‌‌های جنگلی ازجمله اهداف طراحی این محیط‌ها می‌تواند باشد که انتظار می‌رود منابع طبیعی استان برای ساماندهی و توسعه این گونه پارک‌ها برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشد.

شریفی خاطرنشان کرد: اکثر درختان این پارک‌ها دارای شاخه‌های خشک هستند و در فصل تابستان برای پیشگیری از آتش‌سوزی باید شاخه‌زنی شوند، اجرای این گونه طرح‌ها با هدف جوان‌سازی درختان، جلوگیری از انتشار آفات و بیماری‌های گیاهی با حذف شاخه‌های آفت‌زده و بیمار و پیشگیری از سقوط این شاخه‌ها در پارک جنگلی برای نگهداشتن فضاهای سبز موجود، ضروری است.

در این دیدار پیرزادیان مدیرکل منابع طبیعی استان قول تعمیر و تجهیز ساختمان اداری شهرستان و پیگیری ساماندهی پارک جنگلی این منطقه را داد و در پایان با حضور امام جمعه موقت، فرماندار و معاون فرماندار، رئیس دادگستری شهرستان، مدیرکل و معاونین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در پارک جنگلی لرینی چندین اصله نهال کاشت شد.

 

شناسه خبر 78934