شناسه خبر:78955
1402/11/10 09:13:47
در شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهار مطرح شد:

حامی دولتی از کاندیدا، گوشش کشیده شود

سپهرغرب، گروه خبر: امام‌جمعه بهار گفت: اگر کسی از ارگان دولتی در بحث انتخابات و حمایت از شخص خاصی ورود کرد، باید گوشش کشیده شود!

حجت‌الاسلام رضا مصباح در شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهار که با موضوع ارائه راهکارهای عملی برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات برگزار شد، ابراز کرد: مردم با کار کلیشه‌ای و شعار دادن پای کار نمی‌آیند و فعالیت‌های منتج به نتیجه، رغبت مردم را برای حضور در پای صندوق‌های رأی، بیشتر می‌کند.

حجت‌الاسلام مصباح اضافه کرد: پخش تیزر، کلیپ و بنر زدن، تکلیف را از ما ساقط نمی‌کند و فضاسازی شهری در راستای انتخابات پُرشور، با خلاقیت، نوآوری و ابتکار برای افزایش شور انتخاباتی، ضروری است.

وی افزود: همه افراد باید از دامن زدن به مسائل حاشیه‌ای و کارهایی که انقلاب و نظام را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و مردم را دلسرد و فضا را ملتهب می‌کند، بپرهیزند و تهیه گزارش‌های کوتاه توسط صداوسیما و تبیین اقدامات در منطقه در افزایش حضور حداکثری سهم بسزایی خواهد داشت.

این مقام مسئول اعلام کرد: به‌کارگیری ابتکار عمل، خلاقیت و نوآوری در عرصه انتخابات بسیار مهم است و در این راستا به 50 نفر از دانش‌آموزانی که به همراه پدر و مادر خویش در پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و فیلم تهیه کنند، جوایزی اهدا می‌شود و برگزاری نشست‌های بصیرتی و تبیینی، برگزاری تریبون آزاد و همایش رأی‌اولی‌ها نیز انجام خواهد شد.

وی تبیین اقدامات نظام برای مردم را یکی از راه‌های افزایش مشارکت مردم در انتخابات دانست و گفت: اقدامات نظام به کمک رسانه‌ها به مردم اطلاع‌رسانی شود.

حجت‌الاسلام مصباح با تأکید بر گفتمان‌سازی، افزود: ایجاد تریبون آزاد و شنیدن صحبت‌های مردم و مخاطبین می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد، زیرا ما از مردم هستیم و آنچه مردم می‌بینند، با آنچه ما می‌بینیم، نباید زمین تا آسمان فرق کند! زیرا اگر مردم صحبت‌های ما را درک نکنند، کارساز نخواهد بود.

وی با تأکید بر ایجاد فضای آرام برای برگزاری انتخابات، گفت: نباید مسئولین طوری عمل کنند که جهت‌گیری آن‌ها نسبت به کاندیدای خاصی مشخص شود؛ زیرا مسئولین باید به‌نوعی عمل کنند که حضور حداکثری ملاک باشد و نه حضور فلان فرد!

این مقام مسئول تصریح کرد: حمایت از یک کاندید توسط مسئولی، مطمئناً به شکست و کاهش حضور مردم ختم می‌شود.

حجت‌الاسلام مصباح تأکید کرد: اگر کسی از ارگان دولتی در بحث انتخابات و حمایت از شخص خاصی ورود کند، باید گوشش کشیده شود!

وی ادامه داد: مردم از جهت‌دهی خاص مسئولی نسبت به کاندیدایی، به‌شدت گله‌مندند که از دادستان بهار تقاضای رسیدگی داریم.

در ادامه دادستان بهار گفت: یکی از علل مشارکت پایین مردم در انتخابات، عملکرد نامناسب خود کاندیداها است؛ زیرا وقتی کاندیدایی اخلاق، تقوا و قانون را رعایت نمی‌‎کند، چگونه می‌توان از وی انتظار قانون‌گذاری درست را داشت؟

ایمان شکوهیان تصریح کرد: بارها گفتیم مدیران و مسئولین اجرایی با حرف و عمل و حتی نگاهتان، کاری نکنید، بحث شائبه طرفداری پیش آید و این اتفاق متأسفانه در شهرستان بهار افتاده است.

وی تأکید کرد: در روز سه‌شنبه هفته جاری جلسه‌ای با کاندیداها و یا نمایندگان آن‌ها، فرماندار، بخشداران، نیروی انتظامی، هیئت نظارت و اجرایی و شورای نگهبان برگزار می‌شود و با کاندیداها در مورد عملکرد آن‌ها اتمام حجت خواهد شد و پس از آن بنده به‌هیچ‌عنوان درخصوص تخلفات کوتاه نخواهم آمد و برای فرد متخلف پرونده قضائی تشکیل خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: کاندیداها موظف به حرکت روی خطوط تعیین‌شده توسط قانون هستند و مجموعه دادگستری قبل از انتخابات، حین انتخابات و پایان انتخابات گزارش‌های تخلفات و جرائم را ثبت و ضبط خواهد کرد.

شکوهیان تأکید کرد: هیچ ارگان دولتی حق ندارد به نفع یک کاندیدا تبلیغات کند و طرفداری جرم بوده و جزای نقدی و انفصال از خدمت در انتظار متخلفین است.

دادستان بهار گفت: مردم همواره پای نظام و انقلاب بودند و همه سختی‌ها را به جان خریدند، اما جنگ و دعواهای بچگانه بین بعضی کاندیدها و اطرافیانشان را می‌بینند و اذیت می‌شوند و این موارد در نظام اسلامی آثار سوء خواهد داشت.

در ادامه فرماندار بهار نیز گفت: اقدامات لازم برای برگزاری انتخاب سالم در شهرستان بهار درحال انجام است تا چهار مؤلفه مورد نظر مقام معظم رهبری در انتخابات شامل امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت در انتخابات محقق شود.

مجتبی فیض‌الهی اضافه کرد: اقدامات خوبی در حوزه عمرانی انجام شده که می‌توان به پروژه نهضت ملی مسکن اشاره کرد.

وی ادامه داد: برای اجرای نهضت ملی مسکن در شهرستان بهار 27 هکتار پیگیری شده و از این مقدار 15 هکتار سند به نام مسکن و شهرسازی منتقل شده و کاربری زمین‌ها تغییر یافته، اما فرآیند اداری طول کشیده است.

شناسه خبر 78955