شناسه خبر:79013
1402/11/11 11:11:59

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از پلمب یک بنگاه مشاور املاک و اخطار به چند واحد دیگر در همدان خبر داد.

مجید صالحی‌امیر با اشاره به نظارت کارگروه تنظیم و کنترل بازار همدان بر کار بنگاه‌های مشاوران املاک، اظهار کرد: گشت مشترک بازرسی کارگروه سامان‌دهی بازار املاک و مستغلات در شهر همدان اجرایی و طی این بازدید یک مورد پلمب به‌دلیل نداشتن جواز کسب، انجام شد.

وی با اشاره به اینکه این واحد چندین‌بار اخطار قانونی دریافت کرده بود که درنهایت پلمب شد، گفت: چند بنگاه نیز در سطح شهر اخطار پلمب دریافت کردند و چند مورد پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان در ادامه از مهلت دریافت سند مالکیت در سکونتگاه‌های غیر رسمی تا پایان امسال خبر داد و افزود: طبق آیین‌نامه اجرایی بند «م» تبصره 11 قانون بودجه 1402، اعطای سند به اراضی دولتی واقع در سکونتگاه‌های غیر رسمی استان تنها تا پایان سال 1402 امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه از مزایای دریافت سند در سکونتگاه‌های غیر رسمی می‌توان به امکان استفاده از سند به‌عنوان وثیقه برای دریافت تسهیلات نوسازی مسکن اشاره کرد، گفت: افزایش تمایل به نوسازی و استحکام بنای مسکونی، امکان صدور پروانه و پایان‌ کار و امکان افزایش سرمایه‌گذاری در محله را می‌توان از دیگر مزایای دریافت سند در سکونتگاه‌های غیر رسمی برشمرد.

 

شناسه خبر 79013