شناسه خبر:79020
1402/11/11 13:24:17

سپهرغب-گروه خبر:مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان مرکزی گفت: پنج مجوز سرمایه گذاری جدید توسط هیئت سرمایه‌گذاری خارجی جمهوری اسلامی ایران امسال در این استان صادر شد.

سعید ملااسماعیلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های این استان، از ابتدای سال جاری تاکنون مجوز پنج سرمایه گذاری خارجی جدید به ارزش 53 میلیون و 173 هزار دلار توسط هیئت سرمایه‌گذاری خارجی جمهوری اسلامی ایران در استان صادر شده‌ است.

وی افزود: امسال ارزش مجوزهای صادر شده در استان مرکزی نسبت به سال گذشته 53 برابر افزایش داشته ‌است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی خاطرنشان کرد: به رغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا یک سرمایه‌گذار مقیم کشورهای حوزه دریای کارائیب(آمریکای میانه) به ارزش یک میلیون دلار در این استان جذب شده که این مهم نشان از ظرفیت‌های بالای جمهوری اسلامی ایران برای جلب و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی دارد.

ملااسماعیلی تصریح کرد: همچنین یک مجوز سرمایه گذاری خارجی به ارزش 28 میلیون یورو در حوزه تجهیزات پزشکی نیز از کشور سوئیس در استان اخذ شد که با شیوع ویروس کرونا سرمایه گذاری در این بخش افزایش یافته است.

وی افزود: در راستای تسهیل و تسریع امور سرمایه گذاری خارجی سامانه SDI استان مرکزی با شناسایی بیش از 150 لایه اطلاعات مکانی راه اندازی شده و مقرر شده است با استفاده از این ظرفیت استان‌ها اطلس جامع سرمایه گذاری کشور در ایام دهه مبارک فجر رونمایی شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی اضافه کرد: همچنین در راستای معرفی جایگاه اقتصادی این استان به متقاضیان سرمایه گذاری، تعداد 25 عنوان فرصت سرمایه گذاری جدید با اطلاعات کامل و مطالعات امکان سنجی انجام شده با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط استان آماده شده است

شناسه خبر 79020