شناسه خبر:79028
1402/11/12 09:06:24

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار اسدآباد گفت: 200 طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار دو هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار هم‌زمان با دهه فجر افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

حسینعلی شرکایی روز چهارشنبه ابراز کرد: از این تعداد 199 طرح با دو هزار و 473 میلیارد و 490 میلیون ریال به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات اجرایی یک طرح در حوزه بهداشت و درمان آغاز می‌شود.

وی احداث مرکز آزمایشگاه بهورزی را تنها طرح قابل کلنگ‌زنی این شهرستان در دهه فجر برشمرد و ادامه داد: این طرح در سه طبقه شامل طبقه بهورزی، آزمایشگاه و سالن اجتماعات به مساحت یک‌هزار و 600 متر مربع در دهه فجر کلنگ‌زنی خواهد شد.

فرماندار اسدآباد گفت: از مجموع طرح‌ها، هشت طرح شاخص و محرک ازجمله ایمن‌سازی گردنه اسدآباد، مدرسه 9 کلاسه روستای وندرآباد و واحد صنعتی بره‌پرواری در 16 بهمن‌ماه با حضور استاندار همدان افتتاح می‌شود.

شرکائی در ادامه با اشاره به خدمات ارزنده دولت سیزدهم و ضرورت تبیین این خدمات در ایام‌الله دهه مبارک فجر برای مردم به‌منظور ارتقای امیدآفرینی، تصریح کرد: در شهرستان اسدآباد تعدادی از کارخانه‌ها و کارگاه‌های راکد احیا شده و به چرخه تولید بازگشتند.

وی واحد صنعتی فرومنگنز با اشتغال‌زایی برای 220 نفر پس از 10 سال، کارخانه رب اسدآباد، کارخانه تولید بستنی یخی و نقل و نبات با 12 نفر اشتغال‌زایی، واحد زاگرس بتن آماده پس از 11 سال و شرکت لبنیاتی را ازجمله واحدهای احیاشده این شهرستان برشمرد.

فرماندار اسدآباد درخصوص طرح نهضت ملی مسکن اظهار کرد: در شهرستان اسدآباد تاکنون برای یک‌هزار و 100 نفر از متقاضیان واجد شرایط توسط بانک رفاه و ملت پیامک صادر شده است که باید تا پایان بهمن‌ماه مبلغ 40 میلیون تومان خود را واریز کنند و تعیین تکلیف شوند.

وی اضافه کرد: پس از واریز وجه، زمین لازم در قالب گروه‌ساخت که در قطعات 250 متری (که در 15 هکتار زمین اختصاص داده شده) برای طرح نهضت ملی شهرستان درنظر گرفته شده، به آن‌ها تحویل می‌شود و با سهم آورده 40 میلیونی خود و سپس تسهیلات لازم که به آنان پرداخت خواهد شد، کار پیش می‌رود.

شرکائی افزود: همچنین در دهه فجر یک‌هزار و 72 برنامه مختلف فرهنگی، ورزشی و هنری در این شهرستان برگزار می‌شود که برگزاری یادواره شهدا در 40 مدرسه به‌صورت درون‌مدرسه‌ای، یادواره سه شهید شاخص شهرستانی، نواختن زنگ انقلاب در 196 مدرسه و جشن انقلاب در 10 نقطه شهر و روستاهای شاخص ازجمله این برنامه‌ها است.

اسدآباد با 100 هزار جمعیت در 45 کیلومتری همدان واقع شده است.

شناسه خبر 79028