شناسه خبر:79034
1402/11/12 09:43:12

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: 20 واحد صنعتی و معدنی که برای احداث آن‌ها دو هزار و 890 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده در ایام‌الله دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

بختیار خلیقی روز سه‌شنبه اظهار کرد: این تعداد واحد صنعتی و معدنی در شهرستان‌های سقز، سنندج، دهگلان، مریوان، بیجار، کامیاران، قروه و بانه واقع شده اند و با بهره‌برداری از آن‌ها زمینه ایجاد اشتغال برای 317 نفر فراهم شده است.وی بیان کرد: برای راه‌اندازی واحدهای صنعتی در مجموع یک هزار و 108 میلیارد ریال و برای واحدهای معدنی نیز یک هزار و 782 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده که تمام اعتبارات مورد نیاز آن‌ها توسط سرمایه‌گذار تأمین شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: واحدهای تولید اوراق فشرده چوبی، دی کلسیم فسفات و انواع کپسول آتش نشانی در دهگلان، واحد تولیدی ظروف فولادی و آهنی در مریوان، واحد تولیدی فیلم تک لایه پلی‌اتیلن ساده در سنندج و واحد تولیدی محصولات بتنی مسلح پیش ساخته در سقز از جمله این واحدهای تولیدی هستند که در دهه فجر به بهره برداری می‌رسند.

خلیقی یادآور شد: دو واحد صنعتی تولید انواع لوازم خانگی و واحد تولید ریسه شیلنگی نیز سه طرح دیگری است که در این ایام در شهرستان بانه افتتاح می‌شوند.

وی یادآور شد: همچنین معدن طلای میرگه نقشینه، معدن مخلوط کوهی بغده کندی سه، معدن سیلیس خاپوره دره، معدن مگنتیت یدا، معدن سیلیس بسطام، معدن مگنتیت چاغرلو و معدن سیلیس سوله در سقز در ایام دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: معدن مخلوط کوهی سیدان و معدن سنگ لاشه گلستانه در بیجار و همچنین معدن منگنز گشکی و معدن طلای زرزیما در کامیاران جزو معادنی هستند که آماده افتتاح بوده و در دهه فجر از آن‌ها بهره‌برداری می‌شود.

خلیقی اظهار کرد: همچنین سه پروژه بهسازی و آسفالت جاده دسترسی به معدن باریت شاه‌نشین مریوان، معادن سنگ مرمر قصلان قروه و معادن الوند قلی بیجار با صرف 564 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات تبصره 6 ماده 14 قانون معادن به بهره‌برداری می‌رسد.

شناسه خبر 79034