شناسه خبر:79035
1402/11/12 09:44:53
همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی انجام می‌شود؛

افتتاح و کلنگ‌زنی 26 طرح و پروژه در شهرستان چرداول

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار چرداول گفت: 26 طرح و پروژه با اعتباری بالغ بر 996 میلیارد و 500 میلیون ریال در سطح این شهرستان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

علی محمدی روز چهارشنبه اظهار کرد: از این تعداد طرح 24 طرح با اعتباری بالغ بر 964 میلیارد و 500 میلیون ریال افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه در این ایام دو طرح نیز با اعتبار 32 میلیارد ریال کلنگ‌زنی می‌شود، تصریح کرد: در این میان یک پروژه اقتصادی در شهرستان با اعتبار 31 میلیارد و 100 میلیون ریال با اشتغال‌زایی برای 20 نفر نیز فعال و به بهره برداری خواهد رسید.

فرماندار چرداول تصریح کرد: افتتاح مرکز آموزش بهورزی سرابله، خانه بهداشت روستای «کُل‌کُل» در بخش آسمان‌آباد، افتتاح ساختمان منابع طبیعی شهر سرابله، افتتاح زمین چمن مصنوعی روستای «بلاوه تره»، افتتاح هشت چشمه سرویس بهداشتی در آسمان آباد، رستوارن تفریحی، آسفالت معابر و جدول گذاری دفع آب‌های سطحی، آسفالت راه‌ و معابر 11 روستای این شهرستان از جمله روستاهای «شله کش»، «برآفتاب بی»، «زنجیره»، «وارگه» و «جانان جان» ازجمله طرح افتتاحی در این شهرستان است.

محمدی به تأمین برق روستای تنگ قیر، تأمین برق یادمان یادمان شهید روستای زنجیره، تأمین برق یادمان شهدای گمنام سرابله، نصب و اجرای ایستگاه تقویت فشار روستای «گدمه» برای پایداری شبکه گاز منطقه، احداث کارگاه صنایع دستی و سفال در شهر آسمان آباد و افتتاح 10 واحد مسکونی مددجویی اشاره کرد و افزود: کلنگ زنی یادمان شهدای شهر آسمان آباد، ایجاد راه عشایری آسمان‌آباد، افتتاح گلخانه سبزی و صیفی‌جات «شباب»، احداث کانال‌های انتقال آب کشاورزی و احداث سیستم تحت‌فشار آبیاری از دیگر برنامه‌های دهه مبارک فجر در سطح این شهرستان است.

وی یادآور شد: در مجموع با افتتاح و کلنگ‌زنی این تعداد طرح برای 35 نفر به‌صورت مستقیم اشتغال‌زایی ایجاد خواهد کرد.

چَرداوُل با مرکزیت شهر سرابله یکی از شهرستان‌های استان ایلام است.

شناسه خبر 79035