شناسه خبر:79041
1402/11/12 11:06:55

استاندار همدان گفت: شعار محوری چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران «جشن ملی، مشارکت قوی و آینده روشن» است و یک‌هزار و 433 پروژه عمرانی و طرح اقتصادی را طی این ایام در استان کلنگ‌زنی و افتتاح خواهیم کرد.

علیرضا قاسمی‌فرزاد روز گذشته در نشست خبری خود با خبرنگاران به‌مناسبت ایام‌الله دهه فجر با گرامیداشت یاد امام راحل و شهدای عزیز، بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران در نوع خود بی‌نظیر بود و بدون اتکا و حمایت قدرت‌های بزرگ، به پیروزی رسید؛ نقطه مشترک مقابل تهاجم شرق و غرب بود و از این حیث فضای جدیدی را در عرصه سیاسی جهان تعریف کرد و مورد مناقشه دو قطب غرب و شرق قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب و سر دادن شعار نه غربی، نه شرقی از سوی جمهوری اسلامی ایران، دو قطب حاکم بر جهان که منافع بسیاری را از دست دادند، شروع به شیطنت کردند؛ اما هیچ‌یک مانع پیشرفت‌های چشمگیر ایران عزیز نشد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه امروز قدرت بازدارندگی ایران بسیار زیاد است و کشورمان از توان نظامی خیره‌کننده‌ای برخوردار است، افزود: به لطف فرزندان میهن پیشرفت‌های عدیده‌ای در بخش‌های سیاسی، اقتصادی، صنعت، گردشگری، فرهنگ و غیره داریم. این فرزندان تربیت‌شدگان مکتب امامی هستند که یاد گرفتند برای عزت و استقلال خود در مقابل دنیا بایستند.

استاندار همدان رهبر انقلاب (دامت‌برکاته) را شاگرد خلف مکتب امام خواند و تصریح کرد: اگر امروز کشتی جمهوری اسلامی در ساحل امن است و از تلاطمات عبور کرده و می‌کند، مرهون حکمت و رهنمودهای رهبری معظم انقلاب بوده که تلاش دشمن برای توطئه‌چینی و یأس‌آفرینی را خنثی کرده است.

قاسمی‌فرزاد در ادامه با اشاره به دستاوردهای دولت در استان که منشأ خدمت به مردم بوده، اظهار کرد: همدان امروز با وحدت به این نقطه رسیده است که اگر رهنمودهای نماینده‌ ولی فقیه در استان، اتحاد نمایندگان مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، مسئولان و مردم نبود، میسر نمی‌شد.

وی به اینکه رسانه‌ها نقش مهمی در برجسته کردن دستاوردهای نظام و انقلاب دارند نیز پرداخت و گفت: عده‌ای سعی دارند دوران سیاه آن روزگار را سفید جلوه دهند، درحالی که تمام مستندات حاکی از وضع اسفناک مردم در آن دوره است؛ خبرنگاران باید در این بخش وارد میدان شده و برای مردم وضعیت را تبیین کنند.

این مقام مسئول سپس تأکید کرد: شعار محوری چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران «جشن ملی، مشارکت قوی و آینده روشن» است و یک‌هزار و 433 پروژه عمرانی و طرح اقتصادی را طی این ایام در استان کلنگ‌زنی و افتتاح خواهیم کرد.

استاندار همدان اضافه کرد: امسال بیشترین اعتبار را به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اختصاص خواهیم داد و کمتر پروژه‌ای کلنگ‌زنی خواهد شد؛ بنابراین شاهد افتتاح یک‌هزار و 353 پروژه و کلنگ‌زنی 83 پروژه خواهیم بود.

قاسمی‌فرزاد با این بیان که یک‌هزار و 372 پروژه عمرانی با اعتبار 11 هزار و 28 میلیارد تومان و 61 طرح افتتاح خواهد شد، تصریح کرد: در سال گذشته 826 پروژه افتتاح شد که امسال این تعداد به یک‌هزار و 290 پروژه افزایش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته 70 طرح افتتاح شد، امسال 61 طرح به بهره برداری می‌رسد که ازنظر تعداد کمتر و ازنظر اعتبار با افزایش مواجه بوده است.

استاندار همدان با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در حوزه بنیاد مسکن، یادآوری کرد: دو هزار و 24 میلیارد تومان پروژه در این بخش افتتاح می‌شود که شامل 200 واحد مسکن شهری در همدان و افتتاح و بهره‌برداری از دو هزار و 450 واحد مسکونی روستایی خواهد بود.

قاسمی‌فرزاد با تأکید بر اقدامات انجام‌شده در حوزه شهرسازی، اعلام کرد: واگذاری زمین رایگان در قالب طرح جوانی جمعیت در این بخش است که در شهرستان نهاوند 128 مورد، همدان 241 مورد و قروه درگزین 34 مورد خواهد بود.

وی متذکر شد: در طرح بازآفرینی شهری نیز یک‌هزار و 24 متقاضی از امتیازات این طرح برخوردار خواهند شد.

استاندار همدان از توافق 415 هکتار از اراضی در راستای نهضت ملی برای طرح‌های حمایتی نیز خبر داد و گفت: در بخش راه نیز شاهد احداث باند دوم کبودراهنگ- قیدار- سلطانیه، چهارخطه کردن محور نهاوند- کنگاور، ایمن‌سازی برزول- دهفول و کلنگ‌زنی شیرین‌سو- قیدار خواهیم بود.

قاسمی‌فرزاد در ادامه به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد و درخصوص برقراری پرواز از همدان در ایام نوروز اظهار کرد: از سال گذشته پیگیر سرمایه‌گذار بوده‌ایم، اما بنا داریم تا وقتی هواپیما به فرودگاه همدان نیامده، حرفی نزنیم. تلاش ما بر این است که حداقل سه فروند هواپیما در فرودگاه همدان بنشیند، مقدمات آن نیز درحال انجام است.

وی درخصوص انتخابات نیز توضیح داد: آخرین آمار از نظرسنجی‌های معتبر نشان می‌دهد آمار مشارکت در انتخابات رو به رشد است و در 11 اسفندماه حماسه خلق خواهد شد.

استاندار همدان از تلاش برای خانه‌دار شدن خبرنگاران به‌طور ویژه نیز خبر داد و اذعان کرد: افراد واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به خانه مطبوعات ثبت‌نام کنند تا از طریق معاونت عمرانی اقدامات لازم پیگیری و انجام شود.

قاسمی‌فرزاد به موضوع بحران آب نیز اشاره کرد، آن را یک موضوع جهانی خواند و متذکر شد: متأسفانه بیش از 80 درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و بعضاً مصرف‌کننده‌های این بخش به حرف کارشناسان توجهی ندارند. امسال در کشت هندوانه شاهد این مشکل بودیم که درنهایت محصول با صرف 70 لیتر آب برای یک هندوانه، روی دست کشاورز ماند.

وی با تأکید بر لزوم رعایت اصلاح الگوی کشت، ابراز کرد: با توجه به محوریت فرهنگی این امر، خبرنگاران باید در این بخش مطالبه‌گر بوده و همان‌طور که از مسئولان مطالبه می‌کنند، از کشاورزان نیز مطالبه کنند که آب ارث پدران ما نیست، سرمایه ملی بوده و همه باید در مصرف آن تابع قاعده و ضابطه باشیم.

استاندار همدان درخصوص پتروشیمی هگمتانه نیز گفت: جلسات متعددی در این خصوص برگزار شده و پیگیری‌های لازم از اروند و غدیر صورت گرفته، اما موضوع این است که مجموعه سال‌ها مشکل سوخت داشته که البته بخشی از آن‌ تأمین شده و یک‌هزار و 210 تُن محصول تولید می‌شود؛ البته تلاش ما برای رفع مشکل به‌صورت دائمی است.

قاسمی‌فرزاد درخصوص تأمین مرغ و گوشت برای ایام نوروز و ماه مبارک رمضان نیز خاطرنشان کرد: تلاش شد با همت تولیدکننده‌ها و سازمان جهاد کشاورزی میزان جوجه‌ریزی به سه میلیون قطعه در هر دوره برسد؛ نیاز همدان بین 120 تا 150 تُن و تولید بین 200 تا 210 تُن است که با تأمین نیاز هم‌استانی‌ها، مابقی آن به دیگر استان‌ها می‌رود‌. درخصوص تأمین گوشت نیز بازار رو به تعادل است؛ میوه نیز همچون سال‌های گذشته ذخیره‌سازی شده و در کنار آن بخش خصوصی هم اقدامات لازم را انجام خواهد داد و مشکل خاصی وجود ندارد.

وی به انتخاب همدان به‌عنوان پایتخت گردشگری آسیا نیز اشاره کرد و توضیح داد: همدان را نباید دست‌ کم گرفت؛ یک‌هزار و 800 اثر این استان نشان‌دهنده‌ ظرفیت بی‌نظیر ما در گردشگرپذیری و توریست‌پذیری است، مشکلاتی هم در بخش پروازهای همدان وجود دارد که با رونق ورود گردشگران، جبران و حل خواهد شد.

  کمر دشمن در 11 اسفندماه خواهد شکست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان نیز با این بیان که اخبار انتخابات و فضای رقابتی در استان نویدبخش اتفاقات مثبت است، عنوان کرد: برنامه دشمن منسجم است و لحظه به لحظه در پی کاهش مشارکت حتی در حد یک رأی است.

حسن رضانیا خاطرنشان کرد: امروز حوزه نبرد رسانه است؛ ظرفیت شما رسانه‌ای‌ها زیاد است، یک ماه با همت بلند پای کار باشید. دشمن جمهوریت نظام را نشانه گرفته و مردم را هدف قرار داده، شما از مردم هستید، با یک یاعلی تلاش مجاهدانه خود را آغاز کنید.

وی افزود: کمر دشمن در یازدهم اسفندماه خواهد شکست، شما بلد هستید و می‌توانید مردم را پای کار بیاورید و ما مطمئنیم این کار را خواهید کرد.

  جذب 90 جوان در دستگاه‌های اجرایی

سیدمحمدرضا میرصفدری، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری همدان نیز در این نشست بیان کرد: در آینده نزدیک حدود 90 نفر با یک آزمون ذیل طرح شهید زین‌الدین جذب دستگاه‌های اجرایی خواهند شد. این مهم از ابتدای استقرار دولت سیزدهم پیگیری شده است؛ دو استاندار در کشور توسط وزیر کشور انتخاب شده و عضو شورای عالی اداری هستند که استاندار همدان یکی از آن‌ها بوده و در این راستا تلاش بسیاری کرده است.

شناسه خبر 79041