شناسه خبر:79095
1402/11/14 11:53:49

آلمان از تداوم ارائه خدمات بلیت حمل‌ونقل عمومی 49 یورویی خود در سال 2024 خبر داد.

کاربران حمل‌ونقل عمومی آلمان در سال 2024 نیز می‌توانند از بلیت‌های 49 یورویی دویچلند استفاده کنند. این بلیت‌ها از زمان عرضه در آوریل سال گذشته بسیار محبوب بوده است و در اولین ماه ارائه بیش از سه میلیون آلمانی اقدام به خرید آن کردند که حداقل 750 هزار نفر از آن‌ها پیش از این، هرگز اشتراک حمل‌ونقل عمومی را دریافت نکرده بودند.

در ژوئن، جولای و آگوست سال گذشته نیز بیش از 52 میلیون بلیت فروخته شد. انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل آلمان ادعا کرده است که در این سه ماه از انتشار حدود 1.8 میلیون تن کربن جلوگیری شده است.

بلیت دویچلند چیست؟

بلیت حمل‌ونقل عمومی آلمان یا دویچلند که به‌عنوان «دی تیکت» شناخته می‌شود، یک کارت ارزان‌قیمت به مبلغ 49 یورو در ماه است که قابلیت استفاده نامحدود را در تمام وسایل حمل‌ونقل عمومی محلی و منطقه‌ای از جمله اتوبوس‌های شهری، مترو و تراموا در شهرهای سراسر آلمان، همچنین حمل‌ونقل در مسافت‌های کوتاه و متوسط از جمله با قطار دارد، اما نمی‌توان از آن برای قطارهایی در مسافت طولانی استفاده کرد.

تداوم ارائه بلیت دویچلند در سال 2024

بلیت دویچلند توسط مقامات به‌عنوان بزرگ‌ترین اصلاحات در بخش حمل‌ونقل عمومی در تاریخ آلمان مورد استقبال قرار گرفته است، به همین دلیل دولت آلمان تأیید کرده است که عرضه آن در سال 2024 ادامه خواهد داشت و به‌رغم این‌که انتظار می‌رفت قیمت‌ها در ماه جاری افزایش داشته باشد، میزان آن تا پایان سال ثابت خواهد ماند، زیرا وزرای حمل‌ونقل کشور تصمیم گرفتند وجوه مصرف‌نشده بودجه سال 2023 را به تأمین مالی این طرح در سال جاری تخصیص دهند.

بلیت دویچلند در آینده

دولت‌های فدرال و ایالتی آلمان در حال حاضر به تأمین بودجه کسری ناشی از ارائه این بلیت به شرکت‌های حمل‌ونقل ادامه و تأثیر تورم و هزینه‌های مواد بر شرکت‌های حمل‌ونقل عمومی را کاهش می‌دهند و در حال کار روی یک قانون دوستدار خانواده هستند که به دارندگان بلیت اجازه می‌دهد حین استفاده از بلیت خود یک بزرگسال دیگر و حداکثر سه کودک بین شش تا 14 سال را در زمان‌های معین شامل تعطیلات آخر هفته، تعطیلات رسمی و بعد از ساعت هشت شب در روزهای هفته همراه با خود داشته باشند.

 

 

شناسه خبر 79095