شناسه خبر:79123
1402/11/15 09:47:57
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان خبر داد:

برگزاری عید انقلاب با حضور نزدیک به 2000 کودک و نوجوان در همدان

سپهرغرب-گروه خبر:مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از برگزاری عید انقلاب با حضور نزدیک به دو هزار کودک و نوجوان در همدان خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، روز شنبه عید انقلاب با حضور نزدیک به دو هزار کودک و نوجوان به همراه والدینشان در سالن ورزشی ابن‌سینا درحالی که مدارس به‌علت بارش برف تعطیل بود، برگزار شد. این برنامه که در راستای اختتامیه نهمین دوسالانه هنرهای تجسمی کشور ویژه کودکان و نوجوانان بود، با حضور حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، مسئول دفتر نماینده، مدیر آفرینش‌های ادبی کانون و کارشناسان و مربیان ادبی، هنری و فرهنگی کانون همدان برگزار شد. در این برنامه کودکان و نوجوانان در هنگام ورود به‌صورت نمادین روی صندوق‌های رأی که در ورودی سالن تعبیه شده بود، انگشت خود را رنگی کرده و روی صندوق‌های رأی زدند.

برنامه با قرائت قرآن توسط محمد نوروزی قاری نوجوان شروع شد و سپس مهدی روحی که مجری این جشن بزرگ انقلاب بود، از کودکان و نوجوانان خواست تا پرچم‌های خود را بالا بگیرند و به احترام پرچم و سرود ملی همه با هم همراه با اجرای گروه مارش نظامی سرود را بخوانند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در ابتدای برنامه ضمن خوش‌‌آمدگویی به همه کودکان و نوجوانان، گفت: این عید برای همه کودکان و نوجوانان همدانی برنامه‌ریزی شده بود، اما با بارش برف مدارس تعطیل شد. با وجود تعطیلی مدارس از شما دختران و پسران خودم، پدر و مادر شما و معلمان و مربیان کانون بسیار ممنونم که در این روز سرد دعوت ما را قبول کردید و در جشن شرکت کردید. کانون به دنبال ایجاد شادی و نشاط در میان کودکان و نوجوانان بوده و سعی می‌کند در طول سال به مناسبت‌های مختلف برنامه‌های شادی را برگزار کند که مشارکت و همکاری شما را می‌طلبد.

معصومه ابراهیمی‌هژیر ادامه داد: امروز همه شما با رنگی کردن انگشت خود زدن انگشتان بر روی صندوق رأی و خواندن سرود ملی هم‌صدا با یکدیگر ثابت کردید که قلبتان برای ایران می‌تپد و کشورتان را دوست دارید. کمتر از یک ماه دیگر در کشور ما یک رویداد مهم اتفاق می‌افتد که انتخابات است و حضور پُرشور شما در کنار پدر و مادرتان می‌تواند یکی از مهم‌ترین اتفاقات کشور را رقم بزند. 11 اسفندماه همه شما را همراه پدر و مادرتان در کنار صندوق‌های رأی خواهیم دید.

وی با اشاره به اختتامیه نهمین دوسالانه هنرهای تجسمی کشور ویژه کودکان و نوجوانان، تصریح کرد: فردا اختتامیه بزرگ‌ترین رویداد ملی هنرهای تجسمی در چهار رشته برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان متعلق به همه شما است که در کتابخانه کانون عضو شوید و در کلاس‌های فرهنگی، هنری و ادبی شرکت کردید؛ زیرا ما به دنبال کشف استعدادها و رشد و پرورش آن‌ها هستیم.

سپس تمامی کودکان و نوجوانان یک‌صدا و همه با هم سرود «ما می‌آییم» که از تولیدات صدا و سیمای مرکز همدان است را هم‌خوانی کردند.

در ادامه آیسا احمدی، فرزند شهید احمدی برای کودکان و نوجوانان یک شعر درخصوص دختر کاپشن صورتی خواند.

سپس حمید رضایی معروف به عمو حمید که مجری محبوب بچه‌ها است، به اجرای برنامه‌ای متنوع و شاد برای بچه‌ها به‌صورت طنز پرداخت.

این برنامه از شبکه استانی، شبکه خبر و در بستر مجازی شاد به‌طور زنده پخش شد.

شناسه خبر 79123