شناسه خبر:79151
1402/11/15 10:15:36

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل محیط زیست کردستان گفت: انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای ارزشمندی برای کردستان داشته که رشد 200 هزار هکتاری مناطق حفاظت شده استان از این برکات است.

مسئله محیط زیست یکی از مسائل مهم نه‌تنها در ایران اسلامی، بلکه در جهان است، ایران ازجمله کشورهایی است که به این مقوله مهم توجه ویژه‌ای دارد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اصول و سیاست‌های حوزه محیط زیست بازنگری شد و در قانون اساسی ما در سه اصل 45، 48 و 50 به محیط زیست پرداخته شده است.

انقلاب اسلامی ایران از لحظه پیروزی تا رسیدن به عمر چهل و پنج سالگی خود دستاوردهای ارزشمندی را در نقاط شهری و روستایی کشور داشته است.

استان کردستان نیز در طول این سال‌ها از برکات و دستاوردهای این انقلاب بی‌بهره نبوده و در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، پزشکی، عمرانی و غیره دستاوردهای ارزشمندی را در این مرز و بوم به خود دیده است و در حوزه محیط زیست نیز شاهد دستاوردهای چشمگیری در این استان هستیم.

محیط زیست که قبل از انقلاب بیشتر در حوزه حفاظت از حیات وحش فعالیت داشت بعد از انقلاب با تربیت نیروهای متخصص توانست علاوه بر حوزه حفاظت از حیات وحش به کنترل آلودگی هوا، آلودگی صوتی، منابع آب و خاک و پسماندها نیز توجه داشته باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان با اشاره به وضعیت عملکردی محیط زیست استان قبل و بعد از انقلاب اسلامی، از افزایش بیش از 200 هزار هکتاری مناطق حفاظت‌شده استان پس از انقلاب اسلامی خبر داد.

اقبال حمیدی با تبریک 45 مین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: مهم‌ترین اقدام در زمینه تحول محیط زیست کشور پس از انقلاب اسلامی، تصویب اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است و در حقیقت با اختصاص یک اصل از اصول قانون اساسی به امر حفاظت محیط زیست بر ضرورت اجرای مقررات مربوط به محیط زیست تأکید شده است.

 

  وجود هشت منطقه حفاظت شده در کردستان

وی افزود: قبل از انقلاب تنها یک منطقه حفاظت شده در استان وجود داشت که با پیروزی انقلاب اسلامی به هشت منطقه افزایش یافته که با بیش از 85 درصد بیشتر به 207 هزار هکتار ارتقا پیدا کرده است.

شناسه خبر 79151