شناسه خبر:79271
1402/11/18 08:37:52

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان بر خروج گرمخانه افراد بدون سرپرست توسط شهرداری به خارج از محدوده مسکونی تأکید کرد و گفت: گرمخانه فعلی در مکان مناسبی قرار ندارد.

علی‌اکبر نظری روز سه‌شنبه در نشست کمیسیون خدمات شهری، زیست‌محیطی و بهداشت شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: استقرار گرمخانه داخل شهر همدان موجب نارضایتی مردم شده و باید نسبت به جابه‌جایی اقدام لازم صورت بگیرد.

وی با تأکید بر لزوم برنامه‌محوری شهرداری در نوع فعالیت گرمخانه، اظهار کرد: شهرداری باید با برنامه‌ریزی دقیق، بسترهای مهارت‌آموزی‌ را برای این افراد فراهم کند تا با ایجاد اشتغال برای آن‌ها، این امکان فراهم شود که بار دیگر به زندگی عادی خود بازگردند.

نظری ادامه داد: گرمخانه‌ها علاوه‌بر جنبه نگهداری معتادان و بی‌خانمان‌ها،‌ در آراستگی ظاهر شهر نیز تأثیرگذار هستند؛ به همین منظور ضروری است در مکان‌های مناسبی احداث شوند.

این عضو شورای اسلامی شهر با بیان اینکه شهرداری در سال‌های اخیر در امر سامان‌دهی معتادان متجاهر و بی‌خانمان‌ها در احداث گرمخانه اقدام خوبی انجام داده است، اضافه کرد: احداث گرمخانه امری ضروری است، اما برای ساخت آن باید جانمایی مناسبی صورت پذیرد و در مناطقی که مسکونی نیستند اما امکانات حمل‌ونقلی در آن‌ها وجود دارد، احداث شوند.

شناسه خبر 79271