شناسه خبر:79298
1402/11/18 09:50:43

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار دالاهو با اشاره به سفر دو روز پیش استاندار کرمانشاه به این شهرستان گفت: یکی از پروژه‌هایی که سالها در این شهرستان خاک می‌خورد واحدهای مسکن مهر شهر کرندغرب بود که در این سفر با حضور استاندار پیگیری و قرار شد تا سوم خرداد سال 1403 به متقاضیان تحویل داده شود.

مسعود محنتی روز سه‌شنبه، تعداد واحدهای مسکن مهر شهر کرندغرب را 460 واحد با پیشرفت 90 درصدی اعلام کرد و افزود: این واحدها سالها بلاتکلیف مانده بود که با حضور استاندار قرار بر این شد تا اوایل خرداد ماه سال بعد به متقاضیان تحویل داده شود.

وی افزود: در مورد پروژه بیمارستان کرندغرب نیز تصمیمات خوبی ادر این سفر اتخاذ گردید و قرار بر این شد که با حضور معاون عمرانی استاندار، راه و شهرسازی و دانشگاه علوم پزشکی کارهای کارشناسی این پروژه انجام شود.

محنتی با بیان اینکه قرار بر این است که فاز دوم بیمارستان شهر کرندغرب تا قبل از سال آینده اجرایی شود، گفت: متاسفانه بستر درمانی شهر کرند از سال 1396 و بعد از زلزله تخریب شده است؛ بحث استاندار این بود که ادارات مربوطه جلسه جهت هماهنگی داشته باشند تا به مردم اعلام کنند که این پروژه چه زمانی آماده می‌شود.

فرماندار دالاهو یکی از دستاوردهای مهم دیگر این سفر را افتتاح پروژه گازرسانی به 57 روستا با اعتبار 2 هزار و 185 میلیارد ریال و پروژه زمین چمن مصنوعی شهر کرند با بیش از 6 هزار متر مساحت و اعتبار 70 میلیارد ریال بود.

وی اضافه کرد: همچنین به صورت همزمان در سه روستای سرچقا، تختگاه حسین سلطان و ریژآو نیز سه زمین چمن مصنوعی هرکدام با اعتبار 20 میلیارد ریال افتتاح شد؛ استاندار کرمانشاه همچنین از فاز دوم واحد صنعتی تولید آبمیوه در ناحیه صنعتی دالاهو بازدید کرد.

دالاهو با ظرفیت‌های ناب نیاز به توجه ویژه مسوولان دارد

فرماندار دالاهو در ادامه سخنانش با اشاره به ظرفیت بالای گردشگری و صنایع دستی و همچنین رتبه‌های برتر این شهرستان در بحث تولیدات کشاورزی و باغات، از مسولان استان کرمانشاه خواست که به ظرفیت ‌های شهرستان توجه ویژه داشته باشند.

محنتی گفت: شهرستان دالاهو با هزار و 900 کیلومتر مربع مساحت، 2 سد بزرگ آزادی و زمکان، 180 استخر پرورش ماهی، کوهستان‌های زیبا که 18 درصد پوشش جنگلی استان را در بر می‌گیرد و دارای ظرفیت‌های گردشگری بالایی است.

فرماندار دالاهو با بیان اینکه این شهرستان از قطب‌های بزرگ صنایع دستی کشور مانند تنبور و چاقو است، ادامه داد: این محصولات در کشور زبانزد است؛ دالاهو در تولید محصولات کشاورزی مانند نخود، زیتون، گردو، عسل و انجیر در رتبه‌های برتر کشور قرار دارد.

شناسه خبر 79298