شناسه خبر:79321
1402/11/21 09:22:05

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه از برگزاری جشنواره بین‌المللی خوراک در کرمانشاه در اردیبهشت ماه خبر داد.

ایمان درخشی با بیان اینکه کرمانشاه یکی از شهرهای خلاق خوراک در جهان است، گفت: کرمانشاه 80 نوع خوراک دارد که همین ظرفیت و پتانسیل موجب شده در شمار شهرهای خلاق خوراک جهان قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: این خوراک‌ها در چهاردسته میان وعده‌ها مانند "چزیلک" و "بلگه"، خورش‌ها مانند "خورش خلال"، آش‌ها مانند "گیلاخه" و انواع نان و شیرینی مانند "بژی"، "نان برنجی" و... دسته بندی شده اند.
وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های بسیار کرمانشاه در حوزه خوراک، برگزاری یک جشنواره بین‌المللی در این حوزه را برنامه ریزی کرده ایم که اردیبهشت سال آینده برگزار خواهد شد.
وی افزود: در این جشنواره بین‌المللی از چهار شهر خلاق خوراک جهان یعنی شهرهای الزهله کشور لبنان، شهر غازی آنتپ کشور ترکیه، شهر لنکران کشور آذربایجان و شهر یانگژو کشور چین دعوت شده است.
وی افزود: علاوه بر این از شهرهای اربیل و سلیمانیه کشور عراق به واسطه قرابت فرهنگی و همسایگی و ظرفیت خوبی که در حوزه خوراک دارند هم برای شرکت در جشنواره دعوت شده‌است.
درخشی گفت: از چهار شهر خلاق کشور در حوزه‌های خوراک، موسیقی، صنایع دستی و صنایع بومی محلی یعنی رشت، سنندج، اصفهان و بندرعباس هم برای شرکت در این جشنواره دعوت شده است.در این جشنواره همچنین از شهرهای تهران، یزد، شیراز، همدان، زنجان و ارومیه هم دعوت شده‌است.

شناسه خبر 79321