شناسه خبر:79343
1402/11/21 10:52:14

مدیرکل کمیته امداد کردستان گفت: تعداد مؤسسات خیریه استان که زیر نظر کمیته امداد فعالیت دارند، به 100 مؤسسه رسیده است.

رضا طوسی ظهر امروز در همایش تجلیل از مؤسسات خیریه استان اظهار کرد: در جوامع بشری امروز یکی از اساسی‌ترین اصول استفاده از ظرفیت عظیم گروه‌های مردمی است که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است‌.

وی با بیان اینکه کمیته امداد در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری حرکت می‌کند، افزود: در حال حاضر بالغ بر 100 مرکز نیکوکاری زیر نظر کمیته امداد در حال ارائه خدمت به مردم در استان هستند.

وی هدف از برگزاری این همایش را تقدیر از مردم نوع‌دوست استان فرهنگی کردستان و از فعالان عرصه خیر دانست و گفت: خیرین در راستای کمک‌های مومنانه و ایفای نقش به کمیته امداد حسن اعتماد دارند و تلاش کرده‌اند که به صورت ویژه جهت رفع مشکلات و تنگناهای معیشتی کمک کنند.

*موقوفات منحصر به مساجد نباشد

نماینده مؤسسات خیرین کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: ایران اسلامی بسیار افراد خیر دارد که همواره برای حمایت از فقرا قدم برداشته‌اند.

ابراهیم سلیمانی گفت: اگر ایران را به انگشتری تشبیه کنیم نگین آن استان کردستان است که البته حمایت‌های مردم این استان همانند یک قطره از دریای خیر و نیکی است.

وی از فعالیت 534 مؤسسه خیریه در کردستان خبر داد و گفت: از این تعداد 100 موسسه تحت نظر کمیته امداد فعالیت دارند.

وی بیان کرد: اگر این افراد خیرخواه نباشند، معیشت زندگی نیازمندان دچار مشکل می‌شوند و خداراشاکریم که مردم روز به روز نسبت به احسان و نیکوکاری دست و دل‌بازتر می‌شوند.

نماینده مؤسسات خیرین کردستان با عنوان اینکه نیکوکاری و کار خیر فقط حمایت مالی نیست بخشی از آن به عملکرد و رفتار ما است، گفت: تأسیس مؤسسات خیرین مصداق بارز خدمت به جامعه بشریت است.

سلیمانی ادامه داد: کردستان در زمینه موقوفات جز استان‌های برتر کشور است، اما در فرهنگ ما این موقوفات بیشتر به مساجد اختصاص یافته است.

وی یادآور شد: اگر موقوفات در استان کردستان را به سمت دیگر عرصه‌ها همچون تحقیق و پژوهش، بهداشتی و درمانی و حمایت از بانوان سرپرست خانوار سوق دهیم جامعه ما از فقر به‌شدت نجات پیدا می‌کند.

وی از همه خیرین دعوت کرد موقوفات منحصر به مسجد نباشد و اگر به سمت‌های دیگر رود بار سنگین حمایت‌ها از دوش مؤسسات برداشته خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: مؤسسات خیری در زمینه‌های مختلف ازجمله تأمین مکان موسسه، نیروی انسانی، حمل و نقل و... مشکلاتی دارند و از مسئولان استان انتظار حمایت داریم.

 

شناسه خبر 79343