شناسه خبر:79396
1402/11/24 11:13:14

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: به‌منظور تعیین تکلیف وسایل نقلیه توقیفی، طرح ترخیص خودروهای رسوبی در پارکینگ‌ها آغاز شده و پلیس آمادگی لازم برای ترخیص بیش از سه هزار وسیله نقلیه موجود در پارکینگ‌ها را دارد.

سرهنگ غلامعلی همایی‌امجد روز دوشنبه بیان کرد: بیش از دو هزار دستگاه خودرو و یک‌هزار دستگاه موتورسیکلت توقیف شده‌اند و درحال حاضر در پارکینگ‌های این استان قرار دارند.

وی افزود: به‌مناسبت فجر انقلاب با دستور فراجا ترخیص وسایل نقلیه از پارکینگ‌های این استان آغاز شد؛ بنابراین مالکان خودروهای توقیفی می‌توانند با در دست داشتن مدارک هویتی خود و خودرو، به پلیس+10 برای ترخیص وسیله نقلیه مراجعه کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان اظهار کرد: امکان قسط‌بندی جرائم و خلافی خودروها نیز فراهم شده است تا مالکان وسیله نقلیه مشکلی در زمینه ترخیص خودرو نداشته باشند.

سرهنگ همایی‌امجد تأکید کرد: هرچند ترخیص خودروهایِ توقیفی شامل همه تخلفات رانندگی ازجمله موارد حوزه عفاف و حجاب نیز می‌‌شود، اما این طرح مشمول خودروهای دارای شکایت قضائی نمی‌شود.

وی بیان کرد: همراه داشتن همه مدارک درخواستی برای ترخیص خودرو الزامی است؛ البته می‌توان از طریق نرم‌افراز پلیس من نیز برای این کار اقدام کرد.

حدود 500 هزار دستگاه خودرو در همدان تردد دارند.

 

شناسه خبر 79396