شناسه خبر:79447
1402/11/25 09:41:36

شهردار همدان به برجسته‌سازی نقش شهرداری همدان در بحث گردشگری با حضور در بیست‌وهفتمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته اشاره کرد و گفت: امسال شهرداری همدان با غرفه‌ای به متراژ 150 متر در این نمایشگاه حضور دارد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان، سیدمسعود حسینی به برجسته‌سازی نقش شهرداری همدان در بحث گردشگری با حضور در بیست‌وهفتمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته اشاره و اظهار کرد: شهرداری‌ها سال‌ها است از یک نهاد صرفا خدماتی به نهاد اجتماعی و حضور در حوزه‌های مختلف به‌ویژه مباحث فرهنگی و گردشگری تبدیل شده‌اند و تلاش‌ کرده‌اند تا با قدرت به این حوزه‌ها وارد شوند.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری همدان به‌نوبه خود تلاش کرده به این وظایف عمل کند، ابراز کرد: یکی از مهم‌ترین شاخه‌های فعالیت‌های فرهنگی حوزه گردشگری است و درمجموع شهرداری همدان توجه ویژه‌ای به مناطق گردشگری، اختصاص بودجه‌های مناسب و برگزاری رویدادها و جشنواره‌ها داشته است.

حسینی با تأکید بر نقش مهم شهرداری‌ها در عرصه گردشگری، افزود: در این راستا از سال 1397 همایش‌های بین‌المللی ای‌سی‌دی، اجلاس جهانی راه ابریشم و سایر برنامه‌ها برگزار شد که بازخوردهای خوبی در سطح ملی و بین‌المللی داشته است.

وی اذعان کرد: شهرداری همدان با حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی و اختصاص سالن مناسب با هماهنگی میراث فرهنگی و همچنین برپایی غرفه‌ای با عنوان همدان شهر دوستدار کودک با هماهنگی اداره کل گردشگری وزارت میراث فرهنگی، تلاش کرد ورود خوبی به حوزه گردشگری داشته باشد که مورد استقبال و توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.

این مقام ارشد مدیریت شهری با اشاره به اقدامات برجسته شهرداری همدان در ثبت جهانی هگمتانه، عنوان کرد: تلاش‌های زیادی تا زمان حضور ارزیاب یونسکو جهت ثبت جهانی هگمتانه در بازار، کاروان‌سراها، فضا و بافت تاریخی هگمتانه، جداره‌سازی‌ها، پیاده‌راه‌ها و غیره صورت گرفت تا بتوانیم همدان را به جایگاه واقعی و جهانی برسانیم.

حسینی با اشاره به حضور در بیست‌وهفتمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته، تصریح کرد: امسال شهرداری همدان با غرفه‌ای به متراژ 150 متر در این نمایشگاه حضور دارد تا بتوانیم از ثمرات این رویدادها در راستای توسعه گردشگری بهره بگیریم.

 

 

شناسه خبر 79447