شناسه خبر:79449
1402/11/25 09:46:25

مدیرعامل نیروگاه شهیدمفتح همدان با اشاره به اینکه نیروگاه در دولت سیزدهم بیش از 18 میلیون مگاوات ساعت انرژی تولید کرد‌ه است، گفت: در اوج بار تابستانی که پشت سر گذاشتیم، نیروگاه شهیدمفتح حدود یک درصد بیشتر از توان خود برق تولید کرد؛ همچنین انجام تعمیرات نیروگاه شهیدمفتح برای نخستین‌بار توسط متخصصان بومی استان همدان انجام گرفت.

عبدالمجید دیناروند با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در گام دوم روشنگری کردند و فرمودند که اهداف ما باید تعیین‌شده باشد و هر مجموعه کار مختص به خود را انجام دهد، اظهار کرد: وقتی قرار است یک مجموعه رو به جلو حرکت کند، باید تمام مجموعه حرکت رو به جلو داشته و رشد آن مجموعه همه‌جانبه باشد.

وی تصریح کرد: در دولت سیزدهم دستاوردهای بسیار ارزشمندی داشتیم؛ ازجمله اینکه با توان نیروهای داخل نیروگاه، پروژه منحصربه‌فرد ترازبندی شیب توربین واحد شماره یک این مجموعه را بدون هیچ هزینه‌ای انجام دادیم که این کار در دنیا بی‌سابقه و بی‌نظیر است.

مدیرعامل نیروگاه شهیدمفتح با بیان اینکه ارزان‌ترین نیروگاه تولید برق در کشور را داریم، افزود: رکورد تولید برق را طی 30 ماه گذشته شکستیم که در عمر30 ساله نیروگاه بی‌نظیر بوده است.

وی همچنین با اشاره به این موضوع که در دولت سیزدهم 10 هزار ساعت تعمیرات اعم از تعمیرات دوره‌ای، نیمه‌اساسی و اساسی با توان داخلی نیروگاه و نیروهای متخصص انجام شده است، گفت: نصب و راه‌اندازی یک واحد جدید نیروگاهی در نیروگاه گازی دورود در دستور کار قرار دارد و این نیروگاه نیز با 56 سال بهره‌برداری همچنان از نیروگاه‌های خوب در کشور است.

دیناروند خاطرنشان کرد: به‌علت استفاده نیروگاه از پساب فاضلاب شهر همدان، رسوب زیادی روی مسیر پساب در کندانسور واحد‌های نیروگاه می‌نشست که با کمک یک شرکت دانش‌بنیان و با استفاده از یک‌سری مواد شیمیایی که خاصیت پاک‌کنندگی داشتند، به آن موادی اضافه کردیم و به محصول نیروگاهی تبدیل شد، این محصول باعث شد هم نیروگاه بهتر کار کند و هم مصرف داخلی پایین‌تر بیاید؛ ضمن آنکه فرایند این اقدام موفق به سایر نیروگاه‌های کشور نیز عرضه شد.

وی همچنین با بیان اینکه ظرفیت تولید انرژی ما در کل کشور از ابتدای انقلاب 14/3 برابر یعنی یک‌هزار و 400 درصد شده است، عنوان کرد: در این راستا انرژی تولیدی کشور در مقایسه با قبل از انقلاب 22 برابر شده است.

مدیرعامل نیروگاه شهیدمفتح با اشاره به اینکه ما در زمره 10 کشور برتر تولید انرژی الکتریکی هستیم و در زمینه ساخت قطعات و تعمیرات نیروگاهی به خودکفایی رسیده‌ایم، گفت: نیروگاه پُرافتخار شهیدمفتح 30 سال فعالیت داشته و نماینده ژاپن با حضورش در نیروگاه متحیر شد و دنبال این بود که ببیند که کدام کشور به اورهال نیروگاه شهیدمفتح کمک می‌کند؟!

وی در پایان افزود: به لطف خداوند و با توان و تخصص نیروهای داخلی ما نه‌تنها به نیروی خارجی احتیاج نداریم، بلکه تمام فعالیت اورهال یا همان تعمیرات اساسی توسط جوان‌های پُرتلاش مملکت اسلامی انجام می‌شود.

 

 

شناسه خبر 79449