شناسه خبر:79476
1402/11/26 09:16:27

سپهرغرب، گروه کشاورزی: قائم‌مقام صندوق بیمه کشاورزی گفت: بودجه صندوق کشاورزی در حال تخصیص است و پیش از پایان سال مطالبات کشاورزان به طور کامل پرداخت می‌شود.

علیرضا آل‌امین، گفت: سیاست دولت بر این است که تمام محصولات کشاورزی تحت پوشش بیمه قرار گیرد که به همین منظور بودجه صندوق کشاورزی و سهم دولت در حال تخصیص است و پیش از اتمام سال مطالبات کشاورزان به‌صورت کامل پرداخت خواهد شد.
وی با بیان اینکه خلق منابع جدید از دیگر رویکردهای دولت و وزیر جهاد کشاورزی است، افزود: در امور دام، آبزیان و طیور تقریباً پرداخت خسارات به‌صورت آنلاین انجام می‌شود اما در باغات و زراعت ارزیابی‌ها زمان‌بر است.
قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی و عضو هیئت‌مدیره این صندوق ادامه داد: وزیر جهاد کشاورزی در آبان و آذر دستور صریح برای تقویت بودجه بیمه کشاورزی را داد؛ حق بیمه شرکت‌های زیرمجموعه وزارتخانه و بانک کشاورزی حدود 6 همت است که با پرداخت سریع‌تر آن می‌توانیم به پرداخت مطالبات کشاورزان سرعت بخشیم.
**پرداخت خسارت‌های وحوش در حال انقراض
آل امین در خصوص حمایت از وحوش در حال انقراض گفت: در حال حاضر بالغ بر 15 میلیارد تومان خسارت وحوش در حال انقراض به مزارع و باغات پرداخت شده است که این امر به‌صورت آنلاین از طریق سامانه انجام می‌شود.
در ادامه عضو هیئت‌مدیره صندوق بیمه کشاورزی اظهار کرد: بیش از 90 درصد از دستورالعمل‌های ابلاغی در حوزه تعرفه‌ای و ارزیابی خسارت را تغییر داده ایم تا جذابیت بیمه افزایش یابد.
مرتضی طلایی، افزود: در 17 محصول اساسی که شامل قیمت‌گذاری می‌شود، بیمه فراگیر را در نظر گرفته‌ایم که می‌تواند در توسعه بیمه استان‌ها کمک کند.
وی در پایان گفت: بیمه تولید میگو در مرکز تکثیر برای نخستین‌بار در کشور در حال اجرا است.

شناسه خبر 79476