شناسه خبر:79552
1402/11/28 13:01:00

استاندار کردستان با اشاره به هزینه‌کرد 12 هزار و 40 میلیارد ریالی در خط آهن همدان- سنندج طی سال جاری، گفت: ایستگاه قروه تا حداکثر 2 ماه آینده امکان مسافرگیری خواهد داشت و در فاز بعدی، این زیرساخت در دهگلان نیز ایجاد می‌شود.

اسماعیل زارعی کوشا روز پنجشنبه در مسجد روستای گنجی قروه اظهار کرد: تکمیل طرحهای نیمه تمام از جمله راهبردهای دولت سیزدهم در استان است که راه آهن همدان- سنندج با هفت هزار میلیارد ریال بدهی در راس آن قرار گرفت و پاییز امسال به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: این خط آهن یک ظرفیت اقتصادی است که در جذب سرمایه هلدینگ‌ها توانسته نظر مثبت آنان را به واسطه تسهیل صادرات جلب کند.

استاندار کردستان تاکید کرد: مشکل آب شرب قروه و دهگلان سال آینده برطرف می‌شود و با بهره‌برداری از سد ژاوه، تغذیه آب‌های زیرزمینی شرق استان نیز امکانپذیر است.

زارعی کوشا ادامه داد: کلان طرح انتقال آب از سد قوچم به دهگلان و قروه کار بزرگی است که تا دهگلان چهار کیلومتر کار باقی مانده است.

وی در ادامه به تعطیلی ذوب آهن زاگرس از سال1390 اشاره کرد و گفت: با تعطیلی این واحد صنعتی، بیشتر از 500 نفر بیکار شدند که با پیگیری انجام شده این مجموعه بعد از یک دهه احیا و زنجیزه فولاد در حال اجراست.

استاندار کردستان یادآور شد: علاوه بر آن مجموعه فولاد با سرمایه گذاری 350 میلیارد ریالی در دست اجراست که برای هزار و 700 تا 2 هزار شغل مستقیم ایجاد خواهد کرد.

زارعی کوشا به اختصاص 300 هزار میلیارد ریال اعتبار به استان در 2 سفر رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: هر شهرستان نیز بر اساس شاخص‌ها اعتباراتی دارد که شهرستان قروه به غیر از بخش عمومی 25 هزار میلیارد ریال اعتبار داشته است.

وی سفرهای شهرستانی را فرصتی برای ارتباط نزدیک با مردم دانست و اضافه کرد: اعتقادم از روز اول این بود که در کردستان اگر قرار است کاری انجام گیرد باید با تعامل بین مدیر و مردم باشد تا آن خدمت تمام و کامل باشد.

استاندار کردستان با بیان اینکه راهبرد و استراتژی خدمت در استان به الگویی در کشور تبدیل شده است، افزود: در هر هفته بصورت متوسط سه سفر شهرستانی انجام گرفته و این راه با جدیت ادامه می‌یابد.

زارعی کوشا تاکید کرد: این سفرها و لمس مسائل از نزدیک باعث می‌شود تا از مدیریت کارتابلی فاصله گرفته و به بهترین شیوه با برقراری ارتباط سازنده، مشکلات برطرف شود.

ایجاد 366 کیلومتر راه روستایی طی 2 سال اخیر

وی در بخش دیگری از سخنانش به احداث 366 کیلومتر راه روستایی در 2 سال گذشته اشاره داشت و گفت: در قروه تنها 52 کیلومتر باقیمانده تا آسفالت راه روستایی به 100 درصد برسد.

استاندار کردستان ادامه داد: 51 مصوبه برای بخش مرکزی و چهاردولی تصویب شد که با وجود مشکلات و محدودیتها تمام توان خود را برای عملی شدن این مصوبات بکار می‌گیریم.

زارعی کوشا اظهار کرد: فرصت خدمت نباید صرف حاشیه‌ها شود و در جلسات تبلیغاتی نامزدها، عوامفریبی باید جای خود را به آگاهی بخشی و امیدآفرینی بدهد.

وی گفت: هر کس وقت خدمت را صرف دعوای سیاسی و حاشیه‌های بی مورد کند، خیانت در حق مردم کردستان و ملت ایران کرده است.

استاندار کردستان افزود: مشارکت و انتخاب اصلح 2 رسالتی است که مردم در قبال انتخابات بر عهده دارند که هر چه میزان مشارکت بالاتر باشد زبان مطالبه گری برای استان قوی تر خواهد بود.

 

شناسه خبر 79552