شناسه خبر:79556
1402/11/28 13:57:10

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار مرکزی گفت: دستگاه قضایی استان، برای بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز، توسط کارفرمایان در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی و معادن، اشد مجازات، بدون رعایت تخفیف در نظر بگیرد.

«فرزاد مخلص‌الائمه» در نشست قرارگاه طرد اتباع غیرمجاز مشترک استان مرکزی در اراک، افزود: برای این مهم باید ادارات کل صمت و تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اقدامات لازم را به کار گیرند.
وی بیان کرد: نگهداری از این اتباع به علت کمبود امکانات و اعتبارات هزینه‌بر و مشکل‌ساز است.
استاندار مرکزی ادامه داد: نصب بنر در شرکت شهرک‌های صنعتی استان برای عدم بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در دستور کار قرار گیرد.
مخلص‌الائمه عنوان کرد: اتباع خارجی و بیگانه انواع خدمات بهداشتی و درمانی دریافت می‌کنند و از یارانه و زیرساخت‌ها بهره‌مند می‌شوند که باید برای آن تدبیر شود.
وی بیان کرد: باید محدودیت برای اتباع غیرمجاز ایجاد شود تا انگیزه‌ای برای ماندن در کشور ایران نداشته باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی هم در این نشست گفت: ممکن است اتباع خارجی غیرمجاز امنیت را دستخوش قرار دهند و ساماندهی آنان مطالبه مردم است.
«بهنام نظری »افزود: طرح ساماندهی اتباع خارجی نیاز به بازنگری دارد و این درحالی است که نیروی انتظامی برای انجام این مهم آماده اقدام و هم‌افزایی با سایر دستگاه‌های اجرایی است.
وی بیان کرد: حذف اتباع خارجی یکی از کارکردهایی است که به امنیت کشور کمک بالایی می‌کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: وظیفه ما تامین منابع برای هم‌افزایی است تا ساماندهی به نحو مطلوب انجام شود.
نظری افزود: اتباع خارجی با وجود مجاز بودن در شهرستان دلیجان از میانگین مورد نظر بیشتر است.
وی بیان کرد: اتباع خارجی غیرمجاز، تهدید جدی برای امنیت روانی مردم هستند و وجود اتباع خارجی غیرقانونی، از نظر امنیتی بمب محسوب می‌شوند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: برنامه اول در طرح ساماندهی، طرد اتباع خارجی غیرمجاز و سپس برای ساماندهی اتباع خارجی تصمیم‌گیری شود تا رضایت مردم در این مهم فراهم شود.
نظری اظهار کرد: در برخی شهرهای استان ترکیب جمعیتی با وجود اتباع خارجی به هم خورده است و باید برنامه‌ریزی مدون در این خصوص صورت گیرد.
فرمانده انتظامی استان مرکزی هم در ادامه این نشست گفت: اتباع مجاز نیاز به ساماندهی دارند و باید برای این مهم اقدام صورت گیرد.
سردار«هادی رفیعی‌کیا» افزود: 6 هزار اتباع خارجی در استان مرکزی در حوزه جمع‌آوری است و این استان، تاوان سایر استان‌ها را متحمل می‌شود.
فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: لازم است اقدامات مناسبی در مهمانشهر ساوه انجام شود.
سردار رفیعی‌کیا افزود: همچنان در واحدهای صنعتی استان از اتباع خارجی غیرمجاز بکارگیری می‌شود و فرماندهی انتظامی آمادگی دارد که با شناسایی این افراد با اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همکاری کند.
وی بیان کرد: عزم فرماندهی انتظامی استان بر این است تا در استان هیچ اتباع خارجی غیرمجاز نباشد.
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان مرکزی هم گفت: 9 هزار و 957 نفر از اتباع خارجی غیرمجاز در 11 ماه گذشته در استان مرکزی دستگیر شدند که از این تعداد 919 نفر از کشور ترخیص شدند.
«احمدرضا آدینه» افزود: استان مرکزی، معین استان‌های همدان، کرمانشاه، کردستان و لرستان در اجرای طرح اتباع غیرمجاز است.

شناسه خبر 79556