شناسه خبر:79557
1402/11/28 13:58:50

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار نهاوند گفت: 20 هکتار زمین برای اجرای قانون جوانی جمعیت در شهر نهاوند الحاق می‌شود.

ضرغام احمدوند اظهار کرد: در شهرستان نهاوند برای اجرای قانون جوانی جمعیت در شهرک امیرکبیر درتلاش هستیم علاوه‌بر پروژه مسکن ملی، 20 هکتار زمین دیگر به این شهرک الحاق کنیم تا این کار هم انجام شود.
وی افزود: طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان نهاوند در سه بخش انبوه‌ساز در شهرک شهیدحیدری، خودمالکی در شهر فیروزان و گروه‌ساخت در شهرک امیرکبیر درحال اجرا است.
احمدوند ادامه داد: این پروژه در شهرک شهیدحیدری در سه بلوک درحال تکمیل است که بلوک نخست 274 واحدی با پیشرفت بیش از 60 درصد، بلوک دوم 45 واحدی با پیشرفت فیزیکی بالای 45 درصد و بلوک سوم 46 واحدی است که تقریباً 16 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی تصریح کرد: طرح دیگر یا فاز دوم نهضت ملی مسکن در زمینی به مساحت بیش از 20 هکتار از اراضی شهرستان در شهرک امیرکبیر یا «بارودآب» درحال اجرایی شدن است.
فرماندار نهاوند تأکید کرد: در شهرک امیرکبیر زمین درحال تسطیح بوده و 484 قطعه زمین واگذار شده و کارها درحال اجرا است.
احمدوند اضافه کرد: در شهر فیروزان هم مسکن مهر این شهر را داریم که در قالب خودمالکی واگذار و کار شروع‌ شده است و در قالب طرح نهضت ملی مسکن اجرایی می‌شود.
به گفته وی، متقاضیان این طرح‌ها ثبت‌نام کرده‌اند و زمین هم واگذار شده است.
وی در بحث گلایه همشهریان درخصوص توقف روند پیشرفت این طرح‌ها نیز بیان کرد: اکنون پیشرفت کار خوب است، اما یک وقفه‌ ایجاد شد که پیشرفت فیزیکی کم بود.
فرماندار نهاوند با اشاره به اینکه با پیگیری‌های استاندار و مجموعه شهرستان این طرح‌ها پیشرفت فیزیکی خوبی دارند و روند کار ادامه دارد، یادآور شد: نهضت ملی مسکن از اصلی‌ترین طرح‌های دولت سیزدهم بوده و ضروری است دستگاه‌های ذی‌ربط در راستای اهداف برنامه‌ریزی‌‌شده، اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و روند اجرایی پروژه‌ها را تسریع کنند.

شناسه خبر 79557