شناسه خبر:79629
1402/11/30 09:47:09

رئیس پلیس آگاهی استان همدان گفت: 70 تا 80 درصد سرقت‌ها مربوط به واحدهای طبقه نخست مجتمع‌های مسکونی و منازل تک‌کلید شمالی است.

سرهنگ علی اسدبیگی روز یکشنبه اظهار کرد: سارقان با شناسایی واحدهای طبقه نخست که بدون حفاظ و نرده مناسب هستند، به شیوه «بالکن روی» وارد خانه شده و اقدام به سرقت می‌کنند.

وی بیان کرد: سرقت از خانه‌های تک‌کلیده شمالی که در کنار آن‌ها تیر چراغ برق و درخت قرار دارد و بدون نرده و حفاظ مناسب هستند نیز مد نظر سارقان بوده؛ چراکه ورود به این منازل سهل و آسان است.

رئیس پلیس آگاهی استان همدان ادامه داد: با توجه به اینکه سارقان دنبال این هستند در کمترین زمان وارد خانه شوند، واحدهای بدون درب ضد سرقت، آکاردیون، دوربین و سیستم ضد سرقت را انتخاب می‌کنند.

سرهنگ اسدبیگی سه شیوه سارقان برای ورود به منزل را «تایلوراندازی، توپی‌زنی و بالکن‌روی» عنوان کرد و گفت: سارقان بیشتر با خودروهای مدل بالا دارای پلاک جعلی و سرقتی در کوچه‌ها پرسه زده و از کلاه، ماسک و دستکش استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: به‌تازگی عوامل دایره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی موفق به دستگیری دو سارق حرفه‌ای 25 و 30 ساله در خارج از استان شدند که در پرونده یکی از آن‌ها 18 فقره و دیگری 6 فقره سرقت بود.

رئیس پلیس آگاهی استان همدان اظهار کرد: سارقان با شناسایی منازل بدون حفاظ ایمنی مناسب و واحدهای طبقه اول و دوم که از ایمنی کافی برخودار نبودند، با شیوه «بالکن‌روی» وارد ساختمان شده و وجه نقد و طلاها را به سرقت می‌بردند.

سرهنگ اسدبیگی ادامه داد: سارقان پس از انتقال به مقر پلیس آگاهی در بازجویی‌ها به 6 فقره سرقت در مناطق پردیس، اعتمادیه و جانبازان شهر همدان اعتراف کردند.

وی افزود: سارقان در یکی دیگر از استان‌ها نیز اقدام به سرقت کرده بودند که حین بازگشت به مخفیگاه توسط پلیس همدان شناسایی و دستگیر شدند و اموال مسروقه به مالباختگان بازگردانده شد.

 

 

شناسه خبر 79629