شناسه خبر:79645
1402/11/30 10:20:15

سپهرغرب، گروه ریحانه‌آفرینش: مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC) اعلام کرد با افزایش بی‌سابقه در بحران اقدام به خودکشی و ناامیدی در اثر حمله‌های جنسی و خشونت علیه زنان مواجه است.

شاخه خبری شبکه تلویزیونی آمریکایی NBC News اعلام کرد بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC) حملات جنسی و سایر تجربیات آسیب‌زا، منجر به سطح بی سابقه‌ای از ناامیدی و افکار خودکشی در میان دختران و زنان جوان آمریکایی شده است.

کاتلین اتیر، مدیر بخش سلامت نوجوانان و مدارس CDC می‌گوید: دختران نوجوان ما از موج گسترده خشونت و آسیب رنج می‌برند و این موضوع بر سلامت روان آن‌ها تأثیر گذاشته است.

بر اساس این گزارش، تقریباً از هر پنج دختر نوجوان سه نفر (57٪) گفتند که احساس «مداوم غمگینی یا ناامیدی» دارند. این بالاترین نرخ در یک دهه گذشته است.

همچنین 30٪ دختران نوجوان آمریکایی هم گفتند که به طور جدی به خودکشی فکر کرده‌اند، آمار تکان‌دهنده‌ای که در 10 سال گذشته نزدیک به 60٪ افزایش یافته است.

به طور کلی بیشتر از 40درصد از پسران و دختران نوجوان اعلام کرده‌اند که در یک سال گذشته به قدری احساس غمگینی یا ناامیدی کرده‌اند که حداقل به مدت دو هفته قادر به انجام فعالیت‌های منظم خود مانند تکالیف مدرسه یا ورزش نبوده‌اند.

نکته قابل توجه دیگر در این تحقیق آن است که وقتی محققان به تفاوت‌های جنسیتی دقت کردند، متوجه شدند دختران به‌مراتب بیشتر از پسران چنین احساساتی را گزارش کرده‌اند.

این نظرسنجی که به مدت سه دهه هر سال انجام می‌شود، شامل پاسخ‌هایی از 17232 نفر از دانش‌آموزان دبیرستانی ایالات متحده آمریکا است.

یکی از نکات قابل توجه در آمار به دست آمده، آن است که دانش‌آموزان غیردگرجنسگرا و نوجوانانی که ارتباطات جنسی آزاد و همجنس داشته‌اند، بیشتر از همسالان خود دچار آسیب‌های سلامت روانی شده‌اند.

همچنین حداقل 52 درصد از نوجوانانی که خود را همجنس‌گرا، دوجنس‌گرا یا کوئسشنینگ (دچار شک در گرایش جنسی، هویت جنسی، جنسیت یا هر سه) معرفی کردند، گفتند که با سلامت روانی دست و پنجه نرم می‌کنند.

در حالی که طبق این آمار در مجموع حدود 22درصد نوجوانان آمریکایی در سال 2021 به طور جدی به خودشی فکر کرده‌اند، آمار دختران نوجوان در این میان بسیار بیشتر از پسران است. یکی از دلایل این بحران می‌تواند به رفتارهای خشونت‌آمیز نسبت به دختران و آسیب‌پذیری بیشتر آن‌ها مربوط باشد.

یکی از این رویدادها، مربوط به حمله چهار نوجوان پسر به آدریانا کوچ، دختر 14 ساله‌ای، در راهروی دبیرستانی در نیوجرسی است. در حالی به این دختر نوجوان حمله شد که طبق گفته پدر آدریانا، بدن او در اثر ضربات کبود شد اما مسئولان و معلمان مدرسه هیچ اقدامی برای آگاه کردن پلیس انجام ندادند!

آدریانا کوچ چند روز بعد از این اتفاق و انتشار فیلم توهین به او، خودکشی کرد و به زندگی خود پایان داد.

   خشونت و آزادی جنسی عامل مهم در افزایش خودکشی دختران آمریکایی

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC) در عین حال اعلام کرده است خشونت جنسی به شدت در میان دختران و زنان جوان افزایش پیدا کرده است، به طوری که از هر پنج نفر یک نفر گفته که طی یک سال گذشته این اتفاق وحشتناک را تجربه کرده است. 14درصد از دختران این آمار هم گفته‌اند مجبور به رابطه جنسی شده‌اند.

کاتلین اتیر، مدیر بخش سلامت نوجوانان و مدارس CDC در این باره می‌گوید: به ازای هر 10 دختر نوجوانی که می‌شناسید، حداقل یکی از آن‌ها، و احتمالاً بیشتر، مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است.

نکته قابل توجه اینکه برخی رسانه‌های ایالات متحده آمریکا در حالی آمار تکان‌دهنده و وحشتناک از اوضاع وخیم سلامت روانی نوجوانان و به خصوص دختران جوان و زنان خود را اعلام می‌کنند که سعی در آزادی جنسی علیه نسل بشر دارند؛ تلاشی که دولتمردان و مردم آن‌ها را در منجلاب فساد و تباهی کشانده و همچنان کورکورانه کوششی برای تیشه زدن بر ریشه نسل جوان خود دارند.

منبع: https://www.nbcnews.com/health/health-news

شناسه خبر 79645