شناسه خبر:79651
1402/11/30 10:35:47

سپهرغرب، گروه ایران و جهان: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اقدامات صورت‌گرفته برای آثار سینمایی در حوزه دفاع مقدس در جشنواره فیلم فجر امسال چشمگیر بود.

سرلشکر محمد باقری با حضور در جمع خبرنگاران و در حاشیه دوازدهمین جلسه هیئت‌امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به همت مسئولان راهیان نور برای حضور پُرشور جوانان در این سفر معنوی که اکنون درحال برگزاری است، ابراز کرد: با توجه به اینکه از 23 اسفند ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود؛ اوج سفر‌های راهیان نور از 22 بهمن‌‌ماه آغاز شده و تا 23 اسفندماه ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: سفر راهیان نور تاکنون با استقبال خوب جوانان کشورمان اعم از دبیرستانی‌ها و دانشگاهی‌ها درحال برگزاری است که امیدواریم در روزهای باقی‌مانده نیز سایر علاقه‌مندان بتوانند از این فرصت بی‌نظیر بهره‌مند شوند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: انتخاب شعار راهیان نور سال 1403 با عنوان «در راه فتح قله‌ایم» مسیر کلی حرکات مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مجموعه‌های مربوطه را نشان می‌دهد. مقاومت و انقلاب اسلامی مسیر رو به رشد دارد و امیدواریم این حرکت ملموس و قابل مشاهده باشد.

وی همچنین با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته برای آثار سینمایی در حوزه دفاع مقدس در جشنواره فیلم فجر امسال، خاطرنشان کرد: تولیدات این حوزه نیز رو به رشد است و آمار‌ها را مسئولان ارائه کردند؛ در این جلسه بحث شد که امسال هم فیلم‌های دفاع مقدس حضور چشمگیری داشتند و اسناد، مدارک و مستندات مرتبط با جنگ تحمیلی هم در اختیار محققان قرار گرفته است.

سرلشکر باقری ادامه داد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به‌لحاظ تجهیزات و تسهیلات زمینه حمایت از فیلم‌سازان این حوزه را نیز بیش از گذشته فراهم کرده و افق رو به رشدی را شاهد هستیم؛ امیدوارم که این تولیدات هرساله به لحاظ کمی و کیفی رشد قابل توجهی پیدا کند.

شناسه خبر 79651