شناسه خبر:79702
1402/12/1 12:05:00

سپهرغرب، گروه فرهنگی: رادیو سلامت در ویژه برنامه‌ای به انتخابات از نگاه دهه هشتادی‌ها می‌پردازد و قصد دارد پیگیر مطالبات نسل جوان از نمایندگان مجلس باشد.

سهیلا باقری، تهیه‌کننده برنامه "انتخاب آینده" درباره طراحی این برنامه گفت: طراحی برنامه انتخاب آینده با محوریت انتخابات از اواخر آبان ماه شروع و در گروه سلامت اجتماعی رادیو سلامت شکل گرفت. درباره موضوع برنامه با شهرام زین العابدینی، مدیر گروه سلامت اجتماعی این شبکه و فاطمه شهبازی سردبیر صحبت کردیم. ضمن اینکه نظرات کارشناسان مرتبط با این موضوع هم جویا شدیم تا بتوانیم برنامه‌ای کاربردی برای شنوندگان روانه آنتن کنیم.

وی ادامه داد: بعد از صحبت‌های انجام شده به طراحی سه آیتم برای برنامه انتخاب آینده رسیدیم. یک آیتم با نام "معیار" است که در این آیتم قوانین مرتبط با انتخابات را در قانون اساسی مورد بررسی قرار دادیم. به عنوان مثال در این آیتم به این موضوع می‌پردازیم که تبلیغات نامزدها باید چه مسیری را طی کند و تحت چه شرایطی باشد. در هر قسمت از برنامه در این آیتم یکی از قوانین اساسی پرداخت می‌شود.

این تهیه‌کننده با اشاره به آیتم نسل پنجم توضیح می‌دهد: در این آیتم به موضوع انتخابات از نگاه دهه هشتادی‌ها می‌پردازیم، به همین دلیل این نام را انتخاب کردیم. در واقع ما پیگیر مطالبات نسل جوان از نمایندگان مجلس هستیم. همچنین آیتمی با نام "برگ برنده" هم داریم که از یک جامعه‌شناس دعوت می‌کنیم و درباره احساس مشترک مردم در انتخابات از منظر جامعه شناسی نگاه می‌کنیم.

باقری سپس گفت: در مجموع اگر نگاهی به زندگی روزانه داشته باشیم، متوجه می‌شویم که در طول روز با انتخاب‌های زیادی مواجه هستیم از مسائل شخصی گرفته تا کاری و... حال این موضوع در سطح کلان به انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و... می‌رسد که تصمیم می‌گیریم برای سرنوشت کشور موثر باشیم. بنابراین چنین تصمیم گیری در سطح کلان حساسیت بسیاری دارد و ما در برنامه "انتخاب آینده" سعی می‌کنیم به مردم کمک کنیم که چطور انتخاب اصلح داشته باشند و از چه مسیرهایی پژوهش کنند تا انتخاب درست داشته باشند.

این تهیه‌کننده در پایان افزود: محمدرضا طالبی، جامعه شناس و مشاور مرکز پژوهش مجلس شورای اسلامی وسیدمحمدرضا، مرندی استاد علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی مهمانان از مهمانان برنامه هستند.

 کارشناس مجری برنامه هم فاطمه شهبازی است.

شناسه خبر 79702