شناسه خبر:79710
1402/12/2 09:17:00

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر منطقه یک شهرداری همدان از تملک و تخریب ملکی در خیابان ستاره، حد فاصل بین چهارراه پاستور و خیابان هنرستان در راستای سهولت رفت‌وآمد شهروندان خبر داد.

مرتضی حضرت‌زاده با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین خواسته‌هایی که شهروندان در شهر همدان دارند بهبود وضعیت تردد و سهولت در رفت‌وآمد است، افزود: تعریض و بازگشایی معابر تأثیر بسزایی بر کاهش بار ترافیکی محلات دارد؛ بنابراین باعث به‌وجود آمدن حس رضایت‌مندی در همشهریان خواهد شد.

وی با بیان اینکه معابر شهری بیشترین فضای شهری را اشغال کرده‌اند و دارای مهم‌ترین کارکرد در تکاپوی شهری هستند، ابراز کرد: معابر، حلقه‌های واسط و رشته‌های ارتباطی بناها و سایر فضاهای شهری هستند که اگر مورد توجه قرار گیرند، بیشترین کارکرد را در زندگی شهری داشته و همچنین حیاتی‌ترین نقش‌ها را برای پویایی یک شهر رقم می‌زنند که یک طراحی و اصلاح هندسی صحیح در معابر شهری، بسیاری از مشکلات توسعه‌ای و زیست‌محیطی، معضلات روانی و اجتماعی را در شهر کاهش خواهد داد.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان با بیان اینکه تملک ملک در خیابان ستاره، حد فاصل بین چهارراه پاستور و خیابان هنرستان با هزینه‌‎ای بیش از 850 میلیارد ریال صورت پذیرفته است، افزود: تخریب و معبرگشایی از روز یکشنبه 29 بهمن‌ماه آغاز شده است و امیدواریم با پیشرفت هرچه سریع‌تر تخریب این ملک، نسبت به زیرسازی و آسفالت‌ریزی اقدامات لازم صورت پذیرد تا شاهد کاهش بار ترافیکی در پشت چراغ قرمزهای خیابان پاستور و میرزاده‌عشقی باشیم.

حضرت‌زاده با اشاره به اینکه احساس رضایت شهروندان از محیط شهری و خدماتی که شهرداری ارائه می‌دهد عامل مهمی در جهت ایجاد انگیزه در مردم برای مشارکت در توسعه شهری و بهبود کیفیت محل سکونت خودشان است، عنوان کرد: رضایت شهروندان از عملکرد مدیریت شهری موجب ترغیب آنان برای همکاری با نهادهای شهری در جهت انجام بهتر وظایف و ارائه خدمات در سطح شهر می‌شود.

وی در انتها با تشکر از شهروندان همدانی که در اجرای این پروژه نقش مهمی را دارند، افزود با توجه به مسدودسازی مسیر خیابان ستاره خواهشمندیم که همشهریان عزیز تا اجرا و تکمیل این پروژه از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

شناسه خبر 79710