شناسه خبر:79781
1402/12/3 11:50:32

به همت شهرداری همدان رونمایی و بهره‌برداری از مرکز کنترل هوشمند ناوگان اتوبوسرانی انجام شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان، با حضور شهردار، رئیس شورای اسلامی شهر همدان و برخی از اعضای و نیز تعدادی از مدیران شهری، از مرکز کنترل هوشمند ناوگان اتوبوسرانی رونمایی شد.

در ابتدای این مراسم رئیس شورای اسلامی شهر همدان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و‌ روز جوان با تقدیر از زحمات مجموعه حوزه حمل‌ونقل عمومی، عنوان کرد: انشاالله با این خدمات و زحماتی که در این حوزه صورت گرفته، تحولات خوبی در حوزه حمل‌ونقل عمومی شهر همدان ایجاد خواهد شد.

محمود مسگریان با اشاره به اهمیت تقویت حمل‌ونقل عمومی و کاهش معضل ترافیک، اظهار کرد: این تحولات به‌ویژه در حوزه هوشمندسازی مقدمه اتفاقات مثبتی بوده که نیازمند زیرساخت‌هایی برای حل مشکلات ترافیکی همدان است.

مسگریان افزود: باید فرصت استفاده از حمل‌ونقل عمومی برای شهروندان افزایش یابد تا شاهد افزایش سهم بخش اتوبوسرانی از ترددهای درون‌شهری در حوزه کاهش ترافیک باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر تقویت ادامه تغییر و تحولات در حوزه اتوبوسرانی، گفت: انتظار داریم این تفاقات ادامه‌دار باشد و شهرداری با توجه به ظرفیت نیروی انسانی و امکانات، می‌تواند بهترین اتفاقات را رقم بزند.

مسگریان با اشاره به دغدغه‌های شورای اسلامی شهر برای تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی، افزود: مواردی بوده اتوبوس به‌خاطر عدم وجود چند قطعه امکان بهره‌برداری نداشته، اما امروز با توجه به همت و توان بالای مجموعه خدوم حوزه حمل‌ونقل عمومی، گام‌های خوب و مؤثری هم به‌لحاظ کمی و هم کیفی در این حوزه برداشته شده است.

در ادامه شهردار همدان با تبریک اعیاد شعبانیه و با اشاره به اهمیت حمل‌ونقل عمومی در این دوره مدیریت شهری، اظهار کرد: سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر به‌عنوان یکی از سازمان‌های مهم در شهرداری همدان با رضایتمندی شهروندان گره خورده است.

سیدمسعود حسینی به تشریح اقدامات مهم دولت رئیسی در حوزه حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه اتوبوسرانی پرداخت و تصریح کرد: دولت کارهای خوبی در حوزه خرید اتوبوس و پرداخت یارانه در این زمینه داشته که قابل توجه است و مردم باید از این اقدامات مطلع باشند.

وی با اشاره به اینکه حوزه حمل‌ونقل عمومی جزء دغدغه‌های مهم شهرداری‌ها است، افزود: شهرداری تهران طی قراردادی با چین تعداد زیادی اتوبوس خریداری کرده است که امیدواریم این قراردادها به سایر شهرها تعمیم داده شود و از آن بهره‌‌مند شوند.

شهردار همدان عنوان کرد: ما با افتخار اعلام می‌کنیم که دو سال نتیجه زحمات همکاران افزایش 51 درصدی ناوگان حمل‌ونقل عمومی بوده است و همین امسال 12 دستگاه اتوبوس خریداری و 30 دستگاه بازسازی شدند.

حسینی توجه به کار کارشناسی و طرح مطالعاتی را از مهم‌ترین سیاست‌های مدیریت شهری دانست و تصریح کرد: با اقدامات کارشناسی می‌توان کارهای مدیریتی را به‌خوبی پیش برد که منجر به‌ افزایش کیفیت خدمات‌رسانی در همه حوزه‌ها به‌ویژه بخش حمل‌ونقل عمومی شود.

این مقام ارشد مدیریت شهری به بحث هوشمندسازی شهر اشاره کرد و گفت: خوشبختانه شهرداری همدان در این زمینه پیشرو بوده و هوشمندسازی جزء نقاط قوت و کار زیرساختی شهرداری همدان است.

وی مدیریت ترافیک را از مهم‌ترین سیاست‌های مدیریت شهری دانست و تصریح کرد: در حوزه دوربین‌های ترافیکی افزایش 100 درصدی داشتیم و تلاش داریم دوربین‌های ثبت تخلفات و ترافیکی و هوشمندسازی 10 تقاطع را تقویت کنیم.

حسینی با تقدیر از مدیران گذشته شهرداری در حوزه حمل‌ونقل عمومی شهرداری همدان، اظهار کرد: خوشبختانه نیروهای امروز فنی علمی‌تر و باانگیزه هستند و انتظار داریم با اهتمام بیشتر و دلسوزی کارها را پیش ببرند.

همچنین در ادامه این مراسم معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری با بیان اینکه در این یک‌سال اتفاقات خوبی در حوزه سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر افتاده، افزود: حمل‌ونقل بار و مسافر دو حوزه مهم در مدیریت شهری به‌شمار می‌روند و همکاران ما در قالب کارهای علمی و کف خیابان درحال خدمت‌رسانی هستند.

وحید علی‌ضمیر به طرح جامع ترافیک شهر همدان اشاره کرد و گفت: این موضوع درحال پیگیری و تدوین بوده و خوشبختانه بعد از چندسال این طرح در قالب نامه‌ای توسط استانداری همدان به وزارت کشور ارسال شده است.

وی افزود: یکی از زیرمجموعه‌های طرح جامع، طرح تفصیلی حمل‌ونقل همگانی است که طبق نظر مشاور این طرح ترکیبی از BRT و قطار شهری است و انشاالله در فاز نخست BRT عملیاتی می‌شود و انتظار داریم قطار شهری هم با پیگیری نمایندگان و نهادهای حاکمیتی به نتیجه برسد.

این مقام مسئول در حوزه عمرانی شهرداری همدان به تجربه خوب راه‌اندازی خط یک اتوبوس از میدان بیمه تا فرهنگیان اشاره کرد و گفت: با توجه به بازخورد خوبی که از این طرح گرفتیم، انشاالله خط دوم از شهرک الوند تا مدنی و خط سوم از میدان قائم تا میدان امام حسین اجرا خواهد شد.

علی‌ضمیر انتظارات مردم از حوزه حمل‌ونقل عمومی را بالا ارزیابی کرد و افزود: مردم انتظار دارند خدمات کمی و کیفی در سفر مناسب شهری ارائه شود و ما هم تلاش داریم این هدف را محقق کنیم.

همچنین در ادامه رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری همدان که میزبان این مراسم بود، به تحولات مهم این سازمان اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین تحولات بحث سامان‌دهی نیروی انسانی بود که انجام شد، اما همچنان با مشکل کمبود نیروی متخصص انسانی مواجهیم و لازم است تقویت شود.

محمد پوروخشوری به اقدامات عمرانی سازمان اشاره و تصریح کرد: اورهال جایگاه پمپ گازوئیل با یک میلیارد و 200 میلیون تومان جهت جلوگیری از دورریزی گازوئیل، نصب دوربین داخل محوطه، نصب دوربین پلاک‌خوان و ثبت وقایع ازجمله این اقدامات بوده است.

وی مهم‌ترین اقدام این سازمان را هوشمندسازی سیستم حمل‌ونقل عمومی دانست و عنوان کرد: راه‌اندازی سامانه موقعیت مکانی اتوبوس‌ها (AVL) از اتفاقات مهم این سازمان بود و سال بعد نرم‌افزار اطلاع‌رسانی برای برنامه‌ریزی مسافرت درون‌شهری توسط مسافران راه‌اندازی می‌شود.

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری همدان به سایر اقدامات اشاره کرد و افزود: تمام توقفگاه‌ها در بستر فیبر نوری هوشمندسازی شده‌اند و هوشمندسازی در این سازمان با جدیت پیگیری شده است.

محمد پوروخشوری از تأیید 200 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خرید اتوبوس و پیگیری سهمیه یارانه 15 دستگاه اتوبوس خبر داد و اظهار کرد: اگر حمایت‌هایی از سازمان و همکاران صورت بگیرد، گام‌های خوبی برای حرکت به سمت هوشمندی و اقدامات اصولی، فنی و خلاقانه جهت خدمات‌رسانی مطلوب برداشته می‌شود.

 

شناسه خبر 79781