شناسه خبر:79788
1402/12/3 11:58:36

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با بیان اینکه امسال 40 هزار و 82 پرونده در استان تعیین تکلیف شده است، گفت: چهار هزار و 12 پرونده هم با سازش طرفین مختومه شده است.

حمیدرضا کریمی روز چهارشنبه در یک نشست خبری با اشاره به اینکه امسال 39 هزار و 551 پرونده ورودی به مراجع قضائی استان داشتیم و درعین‌حال به پنج هزار پرونده هم از سال گذشته باید رسیدگی می‌شد، افزود: از این تعداد 16 هزار و 532 پرونده به مرحله اجرای حکم رسیده و این درحالی است که 94 درصد آرای صادرشده در دادگاه‌های تجدید نظر استان، تأیید می‌شود که نشان از دقت بالای قضات استان در صدور حکم است.

وی با بیان اینکه پرونده‌هایی که رسیدگی به آن‌ها بالای 6 ماه طول بکشد را به‌عنوان پرونده‌های مسن نام‌گذاری کردیم، گفت: سال گذشته پنج هزار و 42 پرونده مسن داشتیم که امسال به سه هزار و 996 پرونده رسیدگی کردیم و هم‌اکنون هم بیش از یک‌هزار پرونده مسن داریم که روند رسیدگی به آن‌ها در دست پیگیری است.

کریمی از کاهش 50 درصدی شعب غیر متعارف در کرمانشاه خبر داد و افزود: شعبی که بیش از 200 پرونده داشته باشند را غیر متعارف می‌نامیم که با تعیین تکلیف پرونده‌های آن‌ها توانستیم تعداد این شعب را از 6 شعبه به سه شعبه کاهش دهیم.

دادستان کرمانشاه با اشاره به اینکه امسال هشت هزار و 170 موتورسیکلت و دو هزار و 366 خودرو رسوبی در پارکینک‌های استان تعیین تکلیف شده است، ابراز کرد: یک بانک اطلاعاتی از یک‌هزار و 449 مجرم سابقه‌دار تهیه شده که در جرائم آن‌ها به‌هیچ‌عنوان تخفیفی داده نخواهد شد و درعین‌حال هم امسال سه هزار و 249 کیلوگرم مواد مخدر و سه هزار و 800 قبضه انواع سلاح گرم و سرد از مجرمین کشف و ضبط شد.

مسدود کردن 350 حلقه چاه غیر مجاز، آزادسازی 300 هکتار از اراضی کشاورزی، قلع‌وقمع 279 مورد ساخت‌وساز غیر مجاز و اجرایی شدن 70 درصد از مصوبات مرتبط با حوزه اشتغال استان هم از دیگر اقدامات دادستانی کرمانشاه بود که آقای کریمی به آن‌ها اشاره کرد.

کریمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود از تشکیل پرونده قضائی برای 6 مدیر کرمانشاهی به‌دلیل ارتکاب جرایم انتخاباتی خبر داد و گفت: همچنان که در جلسات توجیهی متعددی که برگزار شده است توضیح دادیم، مجازات تخلفات انتخاباتی در فضای حقیقی و مجازی هیچ تفاوتی باهم ندارند و افراد متخلف به دستگاه قضائی معرفی می‌شوند.

 

شناسه خبر 79788