شناسه خبر:79942
1402/12/8 13:31:13

سپهرغرب، گروه خبر: مجری طرح توسعه مراکز خدمات کشاورزی غیر دولتی در کرمانشاه گفت: توسعه مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی در کرمانشاه را دنبال می‌کنیم.

مسعود مرادی، با بیان اینکه در حال حاضر 303 مرکز خدمات کشاورزی و منابع طبیعی غیردولتی در استان فعال است، اظهار کرد: 606 نفر نیروی انسانی متخصص در این مراکز مشغول ارائه خدمات به کشاورزان هستند.
مرادی با بیان اینکه در این مراکز خدماتی از قبیل صدور پروانه، برنامه‌های آموزشی و ترویجی، بازاریابی و... به کشاورزان ارائه می‌شود، گفت: همچنین کار عرضه دانش و فن‌آوری‌های جدید به کشاورزان نیز در این مراکز انجام می‌شود.
مجری طرح توسعه مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی در کرمانشاه با اشاره به ارائه خدمات مختلف مشاوره ای و تسهیلگرانه به کشاورزان در مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی، ابراز امیدواری کرد فعالیت این مراکز بتواند زمینه مدرن شدن هرچه بیشتر کشاورزی استان را فراهم کند.
مرادی با بیان اینکه مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی بازوان توانمند سازمان جهاد کشاورزی در چابک سازی امور هستند، افزود: توسعه این مراکز در استان کرمانشاه دنبال می‌شود.
وی افزود: پیش بینی کرده‌ایم سال آینده افزایش 20 درصدی مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی در استان را شاهد باشیم.
عضو هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه افزود: انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی مرتبط، در جهت توسعه کمی و کیفی این مراکز حمایت ویژه داشته باشند و بسترهای اشتغال پایدار را از طریق برون سپاری امور قابل واگذاری به این مراکز فراهم آورند.
مرادی با بیان اینکه مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی در نزدیکترین نقطه به محل سکونت دامداران و کشاورزان مستقر شده‌اند، افزود: هم‌اکنون در تمام دهستان‌های استان حداقل یک مرکز خدمات کشاورزی و منابع طبیعی فعال است.
مجری طرح توسعه مراکز خدمات کشاورزی و منابع طبیعی غیر دولتی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های ویژه استان کرمانشاه در حوزه کشاورزی، گفت: با توجه به اینکه کرمانشاه یکی از قطب‌های کشاورزی کشور به شمار می‌رود، توسعه چنین مراکز غیردولتی می‌تواند در افزایش کمی و کیفی تولیدات کشاورزی استان اثرگذار باشد.
وی ادامه داد: علاوه بر این توسعه این دست مراکز می‌تواند در کاهش آمار بیکاری فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی استان هم تاثیرگذار باشد.

شناسه خبر 79942