شناسه خبر:80011
1402/12/10 09:50:24

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس دفتر بازرسی و نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در همدان گفت: دو هزار و 690 نماینده از سوی داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برای حضور در شعب گرفتن رأی این استان معرفی شدند.

حجت‌الاسلام جلال مرادی روز چهارشنبه ابراز کرد: ششم اسفندماه آخرین مهلت معرفی نماینده از سوی داوطلبان بود که یک روز نیز به زمان آن افزوده شد.

وی بیان کرد: سامانه داوطلب به نشانی davtalab.shora-gc.ir برای همه داوطلبان نمایندگی مجلس از طریق پیامک ارسال شده بود تا آن‌ها با ورود به این سامانه نمایندگان خود را جهت حضور در شعب رفتن رأی، معرفی کنند.

رئیس دفتر بازرسی و نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در همدان تأکید کرد: هریک از داوطلبان به‌تنهایی یا چند نامزد به‌طور مشترک می‌توانستند برای شعب گرفتن رأی نمایندگان خود را معرفی کنند.

حجت‌الاسلام مرادی در ادامه اظهار کرد: در مهلت تعیین‌شده دو هزار و 690 نفر از سوی داوطلبان مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه استان برای حضور در شعب گرفتن رأی همدان معرفی شدند که براساس بررسی‌های صورت‌گرفته داوطلبان مجلس در 975 شعبه دارای نماینده و مابقی شعبه‌ها فاقد نماینده هستند.

مرادی همچنین بیان کرد: داوطلبان در 349 شعبه فاقد نماینده هستند که عمده این شعب در حوزه‌های انتخابیه همدان و فامنین و ملایر قرار دارد و به‌علت قرار داشتن این شعب در مناطق روستایی با جمعیت محدود، داوطلبان برای معرفی نماینده‌ای به‌منظور حضور در این شعب تمایلی از خود نشان ندادند.

رئیس دفتر بازرسی و نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در همدان تأکید کرد: نماینده نامزدهای ورود به خانه ملت مستقر در شعب گرفتن رأی به‌هیچ‌وجه حق مداخله در فرآیند انتخابات را ندارند و درصورت مشاهده تخلف باید موضوع را به نماینده فرماندار در شعبه گرفتن رأی گزارش دهند.

حجت‌الاسلام مرادی تصریح کرد: نمایندگان نامزدها حق تبلیغ به نفع یا ضرر هیچ‌یک از نامزدها یا دخالت در انجام وظایف اعضای شعب گرفتن رأی را ندارند.

وی درباره نحوه تبلیغات داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی گفت: شهر همدان دارای پنج منطقه است و هر نامزد علاوه‌بر ستاد اصلی می‌تواند در هریک از این مناطق یک دفتر فرعی راه‌اندازی کند و داوطلبان تنها مجاز به نصب بنرهای تبلیغاتی مقابل ستاد‌های اصلی با ابعاد 70 در 100 سانتی‌متر هستند.

استان همدان با حدود یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت، 10 شهرستان و هفت حوزه انتخابیه، 9 کرسی در مجلس شورای اسلامی و دو کرسی در مجلس خبرگان رهبری دارد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه 11 اسفندماه هم‌زمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود.

شناسه خبر 80011