شناسه خبر:80022
1402/12/10 11:20:50

سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه از عملیات برف‌روبی 635 کیلومتر از جاده‌های استان کرمانشاه طی 24 ساعت گذشته خبر داد گفت: درحال حاضر تمام محورهای اصلی، فرعی و روستایی استان کرمانشاه باز است.

سیدشهرام کهریزی روز چهارشنبه با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته در بیشتر محورهای استان شاهد بارش برف بودیم، افزود: عمده برف‌روبی در محورهای سنقر به بیستون، سنقر به قروه، روانسر، پاوه و شهرستان‌های شرقی استان انجام شده است.

وی همچنین از 12 مورد ریزش‌برداری، رهاسازی و امدادرسانی به 17 دستگاه خودرو گرفتار در برف نیز خبر داد و گفت: برای تسهیل تردد کاربران جاده‌ای 570 تُن شن و نمک در محورهای مواصلاتی استان مصرف شده است.

کهریزی ️ ️در ادامه با بیان اینکه درحال حاضر تردد روان و بدون مشکل را در تمامی محورهای استان داریم، گفت: با توجه به احتمال تداوم بارش‌ها، توصیه می‌شود رانندگان قبل از آغاز هرگونه سفر جاده‌ای با شماره‌گیری 141 مرکز مدیریت راه‌ها به‌صورت شبانه‌روزی، از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند و با آمادگی کافی سفر خود را آغاز کنند.

براساس اعلام سازمان هواشناسی موجی ناپایدار طی امروز چهارشنبه جو منطقه را تحت تأثیر داشته؛ ضمن کاهش دمای هوا، در بعضی ساعات سبب وزش باد و بارندگی در سطح استان می‌شود. بارشی که به‌استثنای مناطق گرمسیر، در سایر نقاط به شکل برف نیز مشاهده خواهد شد؛ طی ساعاتی از امشب تا ظهر فردا و در نیمه شرقی از نمود بیشتری برخوردار خواهد بود.

هواشناسی همچنین اعلام کرده است که با خروج این موج، در روز پنجشنبه تداوم هوای سرد و مه صبحگاهی (به‌خصوص در مناطق سرد و معتدل) مهم‌ترین پدیده‌های جوی در سطح استان خواهند بود. شایان ذکر است در روزهای جمعه و شنبه درحالی که متوسط دمای هوا به‌طور نسبی افزایش می‌یابد، پدیده قابل توجهی برای جو استان پیش‌بینی نمی‌شود.

استان کرمانشاه با بیش از دو میلیون نفر جمعیت، بیش از هشت هزار و 100 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

 

 

شناسه خبر 80022