شناسه خبر:80034
1402/12/10 11:48:59

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: 80 درصد از مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال جاری، با همکاری دستگاه‌های اجرایی منتج به نتیجه و اجرایی شده است.

«حسن میرزاخانی » روز چهارشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی، افزود: فلسفه تشکیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، برای مانع‌زدایی از واحدهای تولیدی و صنعتی است و مصوبات این کارگروه، قانونی و لازم الاجرا است.

وی به تاثیر مصوبات کارگروه رفع موانع تولید اشاره کرد و ادامه داد: 350 هزار میلیارد ریال، امسال مطالبه شرکت ملی گاز در سطح کشور با کمک این کارگروه وصول شده و سایر شرکت‌های خدمات رسان، درخواست تشکیل کارگروه را دارند که نشان دهنده اثرگذاری این کارگروه است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: این کارگروه در حل مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی، جدی است و این مهم موجب شده تا استان مرکزی سال گذشته، رتبه اول در احیای واحدهای راکد را کسب کند و مصمم هستیم تا این رتبه در سال جاری نیز تکرار شود.

میرزاخانی افزود: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به واحدهایی کمک می‌کند که با چالش‌های ناخواسته مواجه شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: کارخانجات آرد کشور مخالف تولید آرد کامل هستند، چون منافع آنان در خطر است، این درحالی است که پزشکان و متخصصان تغذیه، توصیه به استفاده از آرد کامل دارند و برخی برای منافع خود حاضر به همکاری نیستند.

در این نشست مشکلات 20 واحد تولیدی و صنعتی استان که شامل مسائل بانکی و مالیاتی بود، مطرح و تصمیمات کارشناسی اتخاذ شد.

 

 

شناسه خبر 80034