شناسه خبر:80035
1402/12/10 11:50:20

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام با بیان اینکه کارخانه منگنز ملکشاهی در شهریورماه سال جاری کلنگ‌زنی شد، گفت: هم‌اکنون این کارخانه 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سعید رشنوادی در حاشیه بازدید از کارخانه منگنز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه رسانه‌ها تأثیر بسزایی در اقتصاد کشور دارند، اظهار کرد: گفتمان، رصد و پیگیری رسانه‌ها قطعاً در بحث اقتصاد کشور مؤثر است.

وی با بیان اینکه برای نخستین‌بار بعد از انقلاب سه مجوز ‌گذار خارجی در دولت سیزدهم در استان ایلام گرفته شده است، افزود: یک شرکت روسی در دشت عباس دهلران با دو میلیارد و756 میلیون دلار در بُعد ذخایر نفتی و زیرزمینی ‌گذاری کرده و سبب اشتغال‌زایی شده است؛ همچنین یک شرکت در شباب 11/4 میلیون دلار در تولید نوشابه‌های گازدار و انرژی‌زا سرمایه‌گذاری کرده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام در ادامه سخنانش گفت: همچنین یک شرکت چینی با موافقت اولیه 6/2 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده که تاکنون مجوز 5/4 میلیون دلار آن از طریق وزارت اقتصاد دریافت شده است.

وی با تأکید بر اینکه حضور سرمایه‌گذار خارجی در هر جای کشور و هر نقطه‌ای در استان ما مایه برکت است، افزود: حضور شرکت‌های سایر کشورها جهت سرمایه‌گذاری در کشورمان نشان از امنیت بالای ایران اسلامی دارد.

رشنوادی با بیان اینکه با حضور چنین شرکت‌هایی فرهنگ کار در جامعه ایجاد می‌شود، گفت: این شرکت‌ها با نظم و انضباط بسیار خوبی کار را پیش می‌برند.

وی در ادامه با اشاره به ایجاد کارخانه منگنز توسط شرکت چینی در شهرستان ملکشاهی، گفت: این شهرستان به‌واسطه شرایط جغرافیایی شانس کمی برای سرمایه‌گذاری داشت، اما با تلاش‌های استاندار و مسئولان اقتصادی استان این شرکت در ملکشاهی سرمایه‌گذاری کرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام با بیان اینکه تمام نیروهای این کارخانه بومی این منطقه هستند، ابراز کرد: حضور سرمایه‌گذاران چینی در این شهرستان سبب شده که با شرکت‌های دیگر هم رایزنی و آن‌ها را ترغیب به فعالیت و سرمایه‌گذاری در این شهرستان کنیم.

وی با بیان اینکه استان ایلام در سطح کشور حرف نخست را در جذب سرمایه‌گذار خارجی می‌زند، گفت: این مهم سبب شده است که وزارت اقتصاد شهرک‌های صنعتی استان را به‌عنوان آزمونه (پایلوت) قرار دهد؛ یعنی به هر سرمایه‌گذار خارجی بعد از مراجعه به سازمان سرمایه‌گذاری وزارت اقتصاد عنوان می‌شود که بیشترین حجم سرمایه‌گذاری در استان ایلام است که این مهم آن‌ها را ترغیب به حضور جهت سرمایه‌گذاری در این استان می‌کند.

رشنوادی در ادامه با اشاره به پیشرفت 50 درصدی کارخانه منگنز، ابراز کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان خردادماه این پروژه مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه درصورت موفقیت فاز دوم 200 نفر اشتغال‌زایی انجام خواهد شد، افزود: این فاز منوط به نبود مشکل برای محیط‌زیست است.

 

شناسه خبر 80035