شناسه خبر:80074
1402/12/12 12:17:46

استاندار همدان با بیان اینکه بازاریان اثرگذاران جامعه هستند، گفت: 210 واحد تولیدی در استان احیا شد و به چرخه کار بازگشت.

علیرضا قاسمی‌فرزاد روز پنجشنبه در جمع معتمدین و اصناف بازار همدان اظهار‌ کرد: رؤسای اتحادیه‌ها و انصاف یک مجلس برای بازار ما هستند و همه انسان‌های شریفی که دل در گرو ارزش‌ها دارند، در این مجموعه خدمت می‌کنند.

وی با تأکید بر تعبیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اصناف و بازاریان ما شتاب‌دهنده هستند، گفت: دوران پیش از انقلاب را یادمان نمی‌رود که بازاریان و اصناف مورد شکنجه نظام طاغوت قرار می‌گرفتند و برای انقلاب با امام (ره) و مجاهدین خط اسلام همراه بوده و نقش‌آفرینی داشتند؛ در ایام دفاع مقدس هم در کنار مردم پشتیبانی لازم را کردند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه همواره ذهنیت و نگاه مثبت به بازاریان وجود داشته است، عنوان کرد: امروز که در عرصه جنگ تمام‌عیار اقتصادی قرار داریم، همراهی بازاریان بسیار مؤثر است؛ آن‌ها حمایت‌هایی از افراد محروم و مستمند نیز دارند که بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

وی به اقدامات ارائه‌شده در استان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با حمایت دولت مردمی اتفاقات خوبی در استان رقم خورده است و هیئت‌رئیسه اتاق اصناف و اتحادیه‌ها تلاش‌های زیادی داشتند.

استاندار همدان عنوان کرد: با تلاش‌های انجام‌گرفته در این دولت حدود 210 واحد تولیدی در استان احیا شد و به چرخه کار بازگشت.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: مطالبه‌گری درست است، اما نباید مخرج مشترک با دشمن داشته باشیم و باید توانمندی خود را به رخ بکشیم؛ بمانیم و ادامه دهیم که پیروزی نزدیک است.

* تأمین کالاهای اساسی در همدان

رئیس اتاق اصناف همدان نیز با بیان اینکه دوره‌های مکاسب در حسینیه اصناف همدان برگزار می‌شود، گفت: بازاریان و کسبه همدان با انتخاب افراد اصلح در توسعه اقتصادی همدان نقش مؤثری دارند.

محمد ارغوان اظهار‌ کرد: مردم به‌ویژه اصناف مؤمن، ولایی و با بصیرت همدان در یوم‌الله 22 بهمن‌ماه امسال حماسه‌ای دیگر آفریدند و ما قدردان آن‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه ما در تأمین معیشت مردم با تدبیر استاندار همدان و معاون اقتصادی ایشان تلاش جدی در سطح بازار داشتیم و خوشبختانه هیچ‌گونه کمبود کالای اساسی حس نشده است، گفت: توزیع روزانه 10 تا 15 تُن گوشت منجمد برای تنظیم بازار ازجمله اقدامات بوده که در این راستا انجام گرفت و امروز نیز 50 تُن گوشت گوسفندی منجمد توزیع خواهیم کرد و در تأمین کالاهای اساسی مشکل نداریم.

وی درخواست‌ اصناف و بازاریان همدان از استاندار جهت حل مشکلات مالیاتی آن‌ها را با توجه به رکود اقتصادی مطرح کرد و افزود: تعرفه برق برخی واحدهای تولیدی نظیر مجموعه تراشکاران به‌صورت واحد صنعتی محاسبه می‌شود و درخواست تجدید نظر در این حوزه وجود دارد.

ارغوان با بیان اینکه بازاریان ما در ایام کرونا طرح بسیار خوب بخشش اجاره‌بها را اجرایی کردند به‌طوری که 25 میلیارد تومان بخشش انجام شد، اذعان کرد: درحال حاضر نیز هیئت‌امنای برخی از پاساژهای همدان تصمیم گرفته‌اند بخشش اجاره‌بها داشته باشند که یکی از واحدها 25 میلیارد تومان اجاره را بخشید و ما نیز از کسبه قول گرفتیم تخفیف‌ها و فروش‌های فوق‌العاده در پایان سال داشته باشند.

رئیس اتاق اصناف همدان با تأکید بر اینکه هیئت‌امنای راسته‌ها، بازارها و خیابان‌ها همکاری لازم را با مجموعه اصناف دارند، گفت: پاساژ قائم مشکلاتی داشت و اگر اقداماتی در آن انجام نمی‌گرفت، سرنوشت پلاسکو و متروپل را داشت‌، اما با هماهنگی استاندار حل شد.

وی عنوان کرد: خوشبختانه با مدیریت هیئت‌رئیسه اتاق اصناف و کارکنان این مجموعه برنامه کوتاه‌مدت و میان‌مدت اجرایی شده و تیرماه شاهد بهره‌برداری از سایت دوم اصناف بودیم و در طبقه همکف اتاق اصناف حسینیه‌ای با کمک بازاریان برای برگزاری دوره‌های مکاسب راه‌اندازی شد.

* تبلیغات سوء دشمن در بازار همدان هیچگاه اثر‌گذار نبوده و نیست

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز با بیان اینکه بازاریان همدان همواره ثابت کردند که پای انقلاب هستند و ما قدردان آن‌ها هستیم، اظهار کرد: بازاریان ما همواره در حوزه بصیرت و اینکه انقلابی باشند و انقلابی بمانند، ثابت‌‌شده هستند.

احمد شانیان افزود: تبلیغات سوء دشمن در بازار همدان هیچگاه اثر‌گذار نبوده و خوشبختانه بازار همدان همیشه از آرامش خوبی برخوردار بوده است.

وی با تأکید بر اینکه وفاق و همدلی بین بخش خصوصی و دولتی صمیمیت ویژه‌ای در استان ایجاد کرده و این مهم یک فرصت برای استان است، گفت: خیلی از سرمایه‌گذاران که امروز به همدان می‌آیند، صحبتشان این است که همدان فرصت سرمایه‌گذاری با مدیران پای کار و بخش خصوصی فعال دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه در طول انقلاب اسلامی توفیقات بسیار خوبی حاصل شده است، افزود: رشد آن در این ایام مشهود است و تمام اصناف و بازاریانی که جزء منصفین هستند، به این مهم اذعان دارند.

در این مراسم از سوی معتمدین بازار و مجمع امورصنفی شهر همدان با اهدای لوح تقدیر و تندیس یادبود، از استاندار و معاون اقتصادی ایشان تقدیر به عمل آمد.

 

 

شناسه خبر 80074