شناسه خبر:80097
1402/12/13 08:54:20

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راه و شهرسازی کردستان از تصویب الحاق 286 هکتار زمین به محدوده دیواندره در کارگروه امور زیربنایی خبر داد.

جهانگیر الیاسی اظهار کرد: دیواندره از شهرهایی است که با توجه به جمعیت زیاد ثبت نام کننده در طرح نهضت ملی مسکن مشکل تأمین زمین برای متقاضیان وجود دارد.

وی تصریح کرد: با تصویب الحاق 286 هکتار از اراضی شمالی شهر که بین گزینه‌های مختلف و پس از انجام مطالعه و کار کارشناسی بسیاری که در این خصوص انجام شد، می‌توان گفت که مشکل تأمین زمین در دیواندره مرتفع شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان افزود: از دیگر عناوین مورد بررسی در این جلسه می‌توان به تقاضا و استعلام امور خدماتی و یا تولیدی از ارگان‌های دولتی ازجمله بسته‌بندی انواع بذر، احداث خانه کارگری، پرورش اسب، احداث بیمارستان، طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی همچون احداث مرغداری گوشتی، پرورش ماهیان سردآبی، ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات کشاورزی اشاره کرد.

الیاسی با اشاره اینکه قبلاً نیز 50 هکتار به محدوده دیواندره الحاق شده است، تصریح کرد: در پایان جلسه و پس از تبادل نظر اعضا بیشتر طرح‌های ارائه شده ازجمله طرح الحاق 286 هکتار از اراضی شمالی شهر دیواندره به محدوده شهر مورد تصویب قرار گرفت.

وی در پایان عنوان کرد: این مصوبه به‌منظور طی سایر مراحل قانونی به شورای برنامه‌ریزی استان ارجاع می‌شود.

شناسه خبر 80097