شناسه خبر:80225
1402/12/15 10:31:02

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه از افزایش سه تا چهار برابری ترافیک معابر اصلی شهر کرمانشاه با شروع خریدهای نوروزی خبر داد.

سرهنگ محمد حیدری با اشاره به افزایش حجم ترافیک در معابر اصلی بویژه در هسته مرکزی شهر کرمانشاه در روزهای پایانی سال، گفت: مانند سالهای گذشته با شروع خریدهای نوروزی شاهد افزایش ترافیک در معابر اصلی شهر هستیم و این امر می‌طلبد که شهروندان جهت کنترل ترافیک همکاری موثری با پلیس راهور داشته باشند.

وی افزود: با توجه به مشاهدات صورت گرفته حجم ترافیک نسبت به روزهای عادی سال در معابر اصلی شهر کرمانشاه سه تا چهار برابر بیشتر شده که همین امر کندی تردد در این معابر را رقم زده است.

حیدری گفت: در همین راستا انتظار ما این است که مردم حتی المقدور خریدهای نوروزی خود را از بازارهای محلی انجام داده و از آمدن به بازار اصلی و خیابان‌های مرکزی شهر خودداری کنند.

وی افزود: همچنین درخواست و توصیه ما این است که افراد در صورت مراجعه به بازار اصلی حتما از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کرده و از آوردن خودروی شخصی به این محدوده شهر اجتناب کنند.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: در صورت همراه آوردن خودروی شخصی، ضمن افزایش ترافیک، افراد با مشکل پارک خودرو هم مواجه خواهند شد، چرا که به میزان کافی پارکینگ در این محدوده شهر نداریم و تنها راهکار موثر این است که افراد به جای خودروی شخصی از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

وی یادآور شد: جهت مدیریت سفرهای درون شهری در این روزهای مانده تا پایان سال نیروهای راهور بویژه در هسته مرکزی شهر افزایش داده شده تا کنترل بهتری در بحث ترافیک و روانسازی تردد صورت گیرد.

حیدری گفت: علاوه بر این طرح «زوج و فرد» به قوت خود پا برجاست و با جدیت تا روز پایانی طرح ادامه می‌یابد.

 

شناسه خبر 80225