شناسه خبر:80229
1402/12/15 11:37:54
معاون نظارت و بازرسی اداره‌ کل صمت استان اعلام کرد:

تشکیل 235 پرونده تخلف در بازار همدان

سپهرغرب، گروه خبر: معاون نظارت و بازرسی اداره‌ کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان از تشکیل 25 تیم بازرسی از بازار در ایام پایانی سال خبر داد و گفت: در دهه ابتدای اسفندماه سال‌ جاری 235 پرونده تخلف به ارزش 688 میلیارد ریال در استان همدان تشکیل شده است.

مرتضی بیدآبادی اظهار کرد: از ابتدای اسفندماه با مصوبات کمیته اقدام مشترک استان برنامه بازرسی از بازار برای پنج دستگاه نظارتی ارسال و در استان 25 تیم بازرسی تشکیل شده است.

وی با تأکید بر اینکه از کل سطح بازار و تمامی اقلام به‌ویژه اقلام مناسبتی در ایام پایانی سال بازرسی و نظارت خواهد شد، اضافه کرد: از ابتدای اسفند تاکنون بیشترین تخلفات گزارش‌شده در حوزه آرد و نان و تعمیرکاران خودرو بوده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تأمین و توزیع کالاهای اساسی برعهده جهاد کشاورزی است، یادآور شد: خوشبختانه با جوجه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در استان هیچ‌گونه مشکلی از بابت تأمین مرغ در بازار وجود ندارد و تا پایان ماه مبارک رمضان نیاز استان تأمین می‌شود.

معاون نظارت و بازرسی اداره‌ کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به کاهش قیمت مرغ در بازار همدان، افزود: قیمت مرغ در بازار همدان ثابت و گاهی نزولی است.

وی اظهار کرد: در این ایام علاوه‌بر نظارت بر کالاهای اساسی، صنف پوشاک، میوه وآجیل و شیرینی، تعمیرکاران خودرو، تعویض روغنی و آپارات و کارواش اولویت قرار دارند.

بیدآبادی با بیان اینکه شکر به میزان زیادی بین اعضای اتحادیه قنادان توزیع شده است، یادآور شد: شکر با قیمت 26 هزار و 800 تومان در بخش عمده‌فروشی و بسته‌بندی یک کیلویی 34 هزار تومانی برای مصرف خانوار توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قیمت برنج ایرانی و خارجی از 6 ماه گذشته هیچ تغییری نداشته است، خاطرنشان کرد: براساس دستورالعمل تعاون روستایی کشور میوه شب عید تأمین و روز قبل از عرضه براساس وضعیت بازار با قیمت 15 تا 20 درصد زیر قیمت بازار توزیع خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به افزایش قیمت گوشت قرمز در استان همدان، مطرح کرد: مشکلات کشتار دام‌های مولد در دو سال گذشته اثراتش را بر بازار گذاشته و قیمت گوشت قرمز همچنان افزایشی است.

وی با بیان اینکه 10 تا 20 تُن گوشت منجمد در استان توزیع می‌شود، اظهار کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای گوشت منجمد گوساله را با قیمت 315 هزار تومان عرضه می‌کنند.

شناسه خبر 80229