شناسه خبر:80260
1402/12/16 10:24:37

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر فرودگاه شهدای ایلام گفت: بهسازی دیوار حفاظتی و معابر ورودی ترمینال فرودگاه شهدای ایلام با اعتبار 9 هزار میلیارد ریال انجام شده است.

وحید فروغی‌زاد صبح سه‌شنبه 15 اسفندماه در ایلام، در خصوص اقدامات و عملکرد انجام‌شده در فرودگاه ایلام، گفت: حدود 520 میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی برای محوطه‌سازی فرودگاه شهدای ایلام برآورد شده که اکنون 38 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: ترمینال جدید فرودگاه شهدای ایلام با متراژ پنج هزار و 880 مترمربع با اعتبار 2900 میلیارد ریال (به قیمت روز) از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها برای پذیرش همزمان 600 مسافر آماده بهره‌برداری است.

مدیر فرودگاه ایلام، ادامه داد: همچنین بهسازی دیوار حفاظتی و معابر ورودی ترمینال و درب آهنی با اعتبار 9 هزار میلیارد ریال و پارتیشن‌بندی داخل ترمینال جدید با اعتبار 17 میلیارد ریال از دیگر اقدامات این فرودگاه بوده است.

فروغی‌زاد خاطرنشان کرد: بهسازی منازل سازمانی و زائرسرا با اعتبار هفت میلیاردریال و احداث دو نمازخانه به متراژ 200 مترمربع با اعتبار 15 میلیارد ریال از دیگر اقدامات انجام‌شده است.

وی تصریح کرد: بهسازی ساختمان دستگاه کمک ناوبری DVOR، با اعتبار 450 میلیون ریال یکی دیگر از مهم‌ترین اقدامات برای توسعه فرودگاه بوده است.

مدیر فرودگاه شهدای ایلام، اظهار کرد: در حال حاضر سه ایرلاین؛ آسمان، ایران ایر و ماهان در حال خدمت‌رسانی روزانه به مردم استان ایلام هستند، ضمناً این فرودگاه آمادگی پذیرش ایرلاین‌های جدید در مسیرهای جدید به‌صورت 24 ساعته است. فروغی‌زاد یادآور شد: احداث دیوار حائل بین ترمینال‌های جدید و قدیم با اعتبار 8300 میلیون ریال و همچنین ایجاد رمپ در ضلع غربی فرودگاه جهت دسترسی به تسمه نقاله ورود بار، با اعتبار 2400 میلیون ریال از دیگر کارهای انجام شده در این فرودگاه است.

وی، خرید و نصب دوربین‌های سیستم نظارتی تصویری با اعتبار 60 میلیارد ریال، تکمیل تسمه نقاله و درب‌های جدید ترمینال با اعتبار هفت میلیارد ریال و ایجاد سایه‌بان در ضلع غربی و شرقی ترمینال جهت تسمه نقاله بار مسافران با اعتبار 3300 میلیون ریال را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد.

مدیر فرودگاه شهدای ایلام اضافه کرد: مرحله نخست عملیات درزگیری باند فرودگاه شهدای ایلام با هدف جلوگیری از نفوذ آب به لایه‌های زیرین در راستای افزایش طول عمر و ایمنی عملیات پروازی باند فرودگاه با اعتبار 10 میلیارد ریال انجام شده است و همچنین برنامه‌ریزی جهت ارتقای سیستم روشنایی باند و هدف‌گذاری برای ارتقای ایمنی سطوح پروازی در دست اقدام است.

فروغی‌زاد، در پایان ادامه داد: با فراهم کردن امکانات و تجهیزات و قابلیت‌های توسعه‌ای فرودگاه بتوان به مردم استان و سایر هموطنان خدمات مطلوبی ارائه کرد که موجب رضایت آنان شود.

شناسه خبر 80260