شناسه خبر:80275
1402/12/16 11:04:14

سپهرغرب، گروه خبر: با حضور استاندار کردستان، غرس 500 هزار اصله نهال توسط سپاه کردستان آغاز شد.

صبح روز گذشته با حضور استاندار کردستان، فرماندار سنندج، فرمانده سپاه بیت‌المقدس، مدیرکل منابع طبیعی استان و تنی چند از مسئولان استانی، غرس 500 هزار اصله نهال توسط سپاه و بسیج آغاز شد.

استاندار کردستان در این مراسم گفت: سهم کردستان از کاشت یک میلیارد درخت، 12 میلیون نهال است اما امیدواریم بیشتر از این سهمیه بتوانیم در کردستان نهال غرس کنیم چون زمینه آن وجود دارد.

اسماعیل زارعی‌کوشا اضافه کرد: هم در تولید نهال و هم در زمینه کاشت آن در استان اقدامات خوبی توسط منابع طبیعی انجام شده است.

وی عنوان کرد: ما نسبت به آیندگان مسوولیم چرا که در پاسخ به مطالبات آن‌ها باید پاسخگو باشیم.استاندار کردستان این اقدام سپاه در کاشت 500 هزار اصله نهال را اقدامی مبارک دانست و گفت: در این ایام به طور ویژه هر درختی که کاشت می‌شود به نام یک شهید باشد که به باروری و ماندگاری آن کمک خواهد کرد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در مراسمی اظهار کرد: از یک ماه گذشته زمینه غرس نهال در اماکن سپاه فراهم شده است.سردار امان‌اله گشتاسبی اضافه کرد: از آنجایی که بیشتر درختان در اماکن غیرمثمر هستند، امروز 500 نهال سیب در محوطه ستاد سپاه استان غرس می‌شود.به گفته وی، کاشت این درخت‌ها هم به حوزه زیباسازی محیط کمک می‌کند و هم می‌توان از ثمره آن بهره‌مند شد.

بهزاد شریفی‌پور مدیرکل منابع طبیعی کردستان هم از فرمانده و مجموعه سپاه کردستان برای کمک به غرس نهال در استان قدردانی کرد و گفت: 500 هزار نهال توسط سپاه هم در داخل اماکن سازمانی و هم در بیرون غرس خواهد شد.

شناسه خبر 80275