شناسه خبر:80283
1402/12/16 11:18:07

سپهرغرب-گروه خبر:معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری همدان از تدوین سند نظامنامه آموزشی جدید در راستای پیاده‌سازی الزامات استاندارد ISO10015 و ارتقای سطح کیفی کارکنان مدیریت شهری همدان خبر داد.

مجتبی حمزه‌رستگار روز سه‌شنبه اظهار کرد: در همین راستا قراردادی بین شهرداری همدان با دانشگاه بوعلی‌سینا منعقد شد تا نسبت به استانداردسازی فرآیند آموزشی کارکنان اقدام شود.
 

وی با تأکید بر لزوم آموزش مستمر برای توسعه تخصصی نیروی انسانی در حوزه مدیریت شهری، افزود: با آموزش هدفمند و اثربخش می‌توان نوسازی کرد و رفتارهای جدیدی در سازمان‌های مختلف شهرداری ایجاد کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت سرمایه نیروی انسانی در شهرداری همدان، ادامه داد: هر سازمانی برای دستیابی به اهداف از پیش تعیین‌شده خود نیازمند نیروی انسانی متخصص، خلاق و با انگیزه است که شهرداری همدان با پیاده‌سازی این فرایند درصدد ارتقای توانمندی سرمایه نیروی انسانی و بهبود کیفیت و کمیت ارائه خدمات به شهروندان است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری همدان خاطرنشان کرد: آموزش نقش محوری در ارتقای توانمندی‌ها، انتقال دانش و مهارت و تقویت نیروی انسانی شهرداری در انجام وظایف محوله دارد که ارتقای سطح آموزشی کارکنان در دستور کار معاونت برنامه‌ریزی قرار دارد.

حمزه‌رستگار با بیان اینکه این قرارداد دارای چندین مرحله است، اضافه کرد: مهم‌ترین مفاد این قرارداد شامل شناسایی نیازهای آموزشی، طراحی و برنامه‌ریزی آموزشی، ارائه آموزش در چارچوب استاندارد ایزو 10015 و ارزیابی مستمر آموزش است.

وی بیان کرد: فاز نخست شامل تعیین نیازهای آموزشی با تحلیل نیازهای حوزه‌های شغلی شهرداری براساس نقش‌ها، وظایف، مسئولیت‌ها و اهداف سازمانی درحال اجرا است.

معاون شهردار همدان یادآور شد: هم‌اکنون منابع و سرفصل‌های آموزشی موجود در شهرداری مربوط به حداقل 12 سال پیش است که با اجرای فرایند استاندارد ایزو 10015 ضمن شناسایی نیازهای آموزشی مشاغل جدید و وظایف شغلی آن‌ها نسبت به به‌روزرسانی شایستگی‌های شغلی و تعیین سرفصل‌های آموزشی مشاغل اقدامات لازم صورت گرفته است.

وی افزود: تاکنون نسبت به نیازسنجی 70 گروه شغلی با حضور 250 نفر از کارکنان خبره در مشاغل تخصصی شهرداری اقدام شده است.

حمزه‌رستگار اظهار کرد: توسعه و ارتقای مهارت‌های عمومی و تخصصی مدیران و پاسخگویی به نیازها و مسائل آموزشی آنان، ایجاد بسترهای مناسب، تشویق و ترغیب سرمایه‌های انسانی در راستای تحقق یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده و ایجاد زمینه‌های ارزیابی و توسعه شایستگی‌ها در راستای ارتقا و توسعه سرمایه‌های انسانی، راهبردهایی بوده که شهرداری همدان سرلوحه کار خود قرار داده است.

 

 

شناسه خبر 80283