شناسه خبر:80285
1402/12/16 11:22:19
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اعلام کرد:

پرداخت 580 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی در نهاوند

سپهرغرب-گروه خبر:رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان نهاوند گفت: امسال 580 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان کمیته امداد نهاوند پرداخت شده است.

محمد مرادی اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی کمیته امداد نهاوند ایجاد اشتغال تولیدمحور در جهت خودکفا کردن خانواده‌های تحت حمایت است و این نهاد در زمینه ساخت مسکن و اشتغال‌زایی مددجویان اقدامات خوبی انجام داده و این روند ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات اشتغال این نهاد در قالب طرح‌های کارانگیزی، خودکفایی، توان‌افزایی و کارفرمایی به مددجویان تحت حمایت این نهاد پرداخت می‌شود، افزود: مددجویانی که در این بخش‌ها توانایی داشته باشند، تسهیلات اشتغال‌زایی برای آن‌ها درنظر گرفته می‌شود تا مشکل معیشتشان هم حل شود.

مرادی ادامه داد: با همکاری بانک‌های عامل 580 میلیارد ریال تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان کمیته امداد شهرستان نهاوند پرداخت شده و این مشاغل در زمینه‌های خدمات، صنایع‌دستی، کشاورزی، دامداری و مشاغل خانگی اجرا شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان نهاوند یادآور شد: پرداخت تسهیلات ادامه دارد و با پرداخت این تسهیلات 490 فرصت شغلی برای جوانان شهرستان ایجاد و کارگاه‌های خوب و فعالی در سطح نهاوند احداث‌ شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه مسکن نیز با همکاری سایر نهادها و گروه‌های جهادی کار ساخت مسکن برای مددجویان و خانواده‌های کم‌بضاعت درحال اجرا است، گفت: تعداد 110 واحد مسکن از ابتدای سال در شهرستان نهاوند توسط کمیته امداد برای مددجویان و نیازمندان احداث‌ شده است.

مرادی خاطرنشان کرد: برای خانوارهای دونفره به بالا نیز در سال آینده ساخت مسکن را ادامه می‌دهیم و برای این موضوع مشکلی نداریم.

به گفته رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان نهاوند برای ساخت واحدهای ویژه مددجویان مبلغ 100 تا 150 میلیون تومان بلاعوض از کمیته امداد و تسهیلات بنیاد مسکن نیز اهدا می‌شود.

وی در پایان بیان کرد: همچنین برای تکمیل این واحدها از کمک‌های مردم و مساعدت خیران استفاده می‌کنیم و از همه شهروندان درخواست داریم در این بخش کمک‌حال این عزیزان باشند.

 

 

شناسه خبر 80285