شناسه خبر:80323
1402/12/17 11:03:04

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار مرکزی گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) استان از بودجه هفت هزار و 610 میلیارد ریالی تاکنون چهار هزار و 600 میلیارد ریال را به اشتغال اختصاص داده، که امید است با همکاری بانک‌ها، تمام مبلغ اختصاص یابد.

«فرزاد مخلص‌الائمه» روز چهارشنبه در آیین خودکفایی چهار هزار و 300 مددجوی کمیته امداد استان مرکزی، افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره)استان سال گذشته چهار هزار میلیارد ریال در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه به چهار هزار و 700 مددجو پرداخت کرد.

استاندار مرکزی گفت: زمانی که نرخ بیکاری در کشور هفت و 6 دهم درصد بود، نرخ بیکاری در استان مرکزی به 6 و سه دهم درصد رسید.

مخلص‌الائمه ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی(ره) ویژگی منحصر به فردی دارد و آن، نام حضرت امام (ره) بر این نهاد حمایتی است.

وی بیان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های کمیته امداد، مردم محور و پایه محور بودن است و بیش از آن که دولت کنارش باشد، مردم در کنار آن هستند.

استاندار مرکزی گفت: دیوان‌سالار نبودن از دیگر ویژگی‌های برجسته این نهاد انقلابی است که با تشخیص درست و هم‌افزایی با دیگر نهادهای حمایتی بار محرومیت زدایی را کاهش می‌دهد.

مخلص‌الائمه افزود: کمیته امداد در طول حیات خود، ساختار پویایی خود را حفظ کرده و اقدامات خوبی را با همراهی مردم و خیران انجام داده است.

وی بیان کرد: کاهش بیکاری، همواره دغدغه همه دولت‌ها بوده است و در این راستا اقدامات اثرگذاری شکل گرفته است و یکی از این اقدامات شاخص در نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) شکل گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی هم گفت: 54 هزار خانوار تحت پوشش این نهاد حمایتی هستند که از این تعداد 43 هزار خانوار معیشت بگیر هستند.

«مجید مومنی» افزود: اساس کار در کمیته امداد توانمندسازی مددجویان است که در این راستا برای 14 هزار خانوادر مستعد از بین 43 هزار خانوار معیشت‌بگیر شرایط اشتغال ایجاد شده است.

وی بیان کرد: این نهاد حمایتی تاکنون چهار هزار و 700 میلیارد ریال از طریق بانک‌ها برای ایجاد اشتغال خانوارها پرداخت کرده است و امسال سه هزار و 761 فقره اشتغال پایدار ایجاد کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی گفت: ساخت 6 هزار و 500 مسکن شهری و روستایی در سفر رییس جمهور به استان مصوب شد، که در حال حاضر یک هزار و 79 خانه در دست ساخت است و امروز 153 واحد مسکوی تحویل خانواده‌های تحت پوشش می‌شود.

شناسه خبر 80323