شناسه خبر:80392
1402/12/19 13:25:42

وزیر امور زنان تشکیلات خودگردان فلسطین نسبت به حمله‌های برنامه ریزی شده رژیم صهیونیستی علیه زنان در نوار غزه با هدف نسل کشی در این باریکه هشدار داد.

«آمال حمد» وزیر امور زنان تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که زنان فلسطینی با چالش‌ها و مشکلات بی سابقه‌ای رو به رو هستند.

 

وی افزود: روزانه شاهد شهادت 63 فلسطینی در نوار غزه هستیم و هر ساعت سه زن فلسطینی به شهادت می‌رسند. این حمله‌های صهیونیست‌ها علیه زنان و کودکان فلسطینی برنامه ریزی شده و در چارچوب نسل کشی و پاکسازی نژادی در نوار غزه است.

 

حمد تصریح کرد: در حالی که زنان جهان روز جهانی خود را جشن می‌گیرند زنان فلسطینی در میان اجساد و زخمی‌ها منتظر نوبت جان دادن خود هستند؛ چه در اثر حمله‌های هوایی و چه در اثر گرسنگی و تشنگی و یا بیماری.

 

وی بیان کرد: 60 هزار زن باردار در نوار غزه در شرایطی وضع حمل می‌کنند که هیچ وسیله پزشکی و یا مواد بیهوشی در اختیار ندارند. دست کم 21 زن فلسطینی بر اثر گرسنگی در نوار غزه جان خود را از دست داده اند.

 

حمد اضافه کرد: حمله‌های صهیونیست‌ها علیه زنان فلسطینی تنها به نوار غزه منحصر نمی‌شود بلکه در کرانه باختری و قدس اشغالی نیز ادامه دارد.


منبع: خبرگزاری مهر

شناسه خبر 80392