شناسه خبر:80424
1402/12/20 09:26:06

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان از دومین فراخوان آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصدی جویای کار خبر داد و گفت: متقاضیان از 17 اسفند تا اواسط فروردین فرصت ثبت‌ نام و مراجعه به سایت را دارند.

مجید صفدریان در جمع خبرنگاران در سالن بنیاد شهید به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد شهید اظهار کرد: در تاریخ 22 اسفند سال 58 به فرمان حضرت امام(ره) بنیاد شهید تاسیس شده است.

وی با اشاره به اینکه این مهم با دو منظور زنده نگه‌داشتن و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که 90 درصد از تکالیف است و رشد و اعتلای مادی و معنوی خانواده شهدا و ایثارگران تاسیس‌شده به طوری که مهمترین مباحث فرهنگی و ترویجی پیگیری می‌شود افزود: ماموریت اصلی بنیاد شهید حول محور اقدامات آموزشی و فرهنگی در حوزه شهید و شهادت است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان در ادامه گفت: ساختار بنیاد شهید بدون اینکه تشکیلات اداری بنیاد بزرگتر شود تغییر پیدا کرده و دو معاونت از جمله معاونت تعاون که به مددکاری و مشارکت‌های مردمی و معاونت بهداشت و درمان و بخشی از معاونت تعاون به معاونت سلامت و توانمندسازی ایثارگران تغییر کرده است.

وی با تاکید بر اینکه هدف توانمندسازی ایثارگران به جای خدمات مقطعی است اضافه کرد: یکی از مأموریت‌های مهم در ساختار جدید بنیاد پیگیری توانمندی‌سازی جامعه هدف است.

صفدریان با اشاره به اینکه در استان 8 هزار شهید، 18 هزار و 543 جانباز و یک‌هزار و 37 آزاده سرافراز داریم خاطرنشان کرد: 240 نفر از جانبازان استان، جانبازان 70 درصد در دو بخش ویژه و معمولی هستند.

وی در تشریح خدمات ارائه‌شده به خانواده معزز شهدا و ایثارگران یادآور شد: 101 خدمت بنیاد شهید در حوزه درخواست‌ها الکترونیکی و در حوزه اجرا 54 خدمت الکترونیکی شده به طوری که تلاش بنیاد این است همه خدمات الکترونیک شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان اضافه کرد: روزهای سه‌شنبه به منظور تعامل بیشتر با ایثارگران ملاقات عمومی برگزار می‌شود اگرچه در سایت ایثار بدون نیاز به مراجعه فضایی برای ثبت درخواست‌ها، شکایات و انتقادات پیش‌بینی شده به صورتی که نیاز به مراجعه حضوری نداشته باشند.

وی در ادامه با تاکید بر شماره تلفن 1616 متذکر شد: در هر شهرستان این شماره برای برقراری ارتباط ایثارگران در نظر گرفته شده است.

صفدریان در ادامه گریزی به شعار سالروز گرامیداشت شهدا زد و گفت: "همپای جانبازان، به پای عهد و پیمان، تا پای جان هستیم در راه شهیدان" شعار روز شهید امسال است.

وی به مهمترین برنامه‌های 22 اسفند اشاره کرد و افزود: پنجمین جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت، با محوریت برنامه‌های 22 اسفند برگزار و تکالیف دستگاه مشخص شده به طوری که طرح سپاس با عنوان "سلام شهید" یکی از این برنامه‌هاست که با قوت برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان یادآور شد: در این برنامه مسئولان به دیدار خانواده شهدا می‌روند همچنین عیادت ایثارگران بستری در بیمارستان و منزل نیز در دستور کار است.

وی با بیان اینکه در برگزاری طرح سپاس، محدودیت قائل نشدیم به نحوی که در کشور از 22 بهمن تا 22 اسفند 22 هزار دیدار با خانواده شهدا پیش‌بینی شده است تصریح کرد: بنیاد شهید استان تلاش دارد بیشترین سهم را در این حوزه داشته باشد.

صفدریان در ادامه با بیان اینکه غرس نهال به یاد شهدا و ایثارگران، برگزاری نمایشگاه کتاب فرهنگ ایثار و شهادت، مسابقه کتابخوانی، برگزاری یادواره شهدای غریب اسارت شماری از اقدامات این هفته است خاطرنشان کرد: تا به امروز 52 شهید غریب اسارت در استان شناسایی شده است.

وی برپایی میز خدمت در مباحث حقوقی برای اولین بار در سطح کشور را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: در بنیاد شهرستان‌ها، مصلای نمازجمعه شهرستان‌ها و مرکز استان‌ها با حضور وکلا و مشاوران حقوقی به ایثارگران و غیر ایثارگران مشاوره حقوقی و قضایی ارائه می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان با تاکید بر اینکه دیدار پرسنل بنیاد شهید با نماینده معزز ولی فقیه در استان از برنامه‌های دیگر است اظهار کرد: همایش سراسری خادمین شهدا در کشور و برنامه مهم محوری اجلاسیه روز شهید نیز در سالن اجتماعات باغ موزه با حضور مسئولان و خانواده شهدا برگزار می‌شود. وی عنوان کرد: مدال‌آوران سطح ملی و بین‌المللی، ایثارگران استارتاپی و ایثارگران برتر رشته قرآنی در این آیین تجلیل می‌شوند. صفدریان از گلباران در گلزار مطهر شهدا در مرکز استان و شهرستان به مناسبت روز شهید یاد کرد و گفت: رونمایی سند سجلی دو تن از شهدا با نام دو شهید ایمانعلی و نباتعلی یارمطاقلو سهرابی از برنامه‌های محوری این هفته است.

وی در بخش دیگر از دومین فراخوان آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصدی جویای کار خبر داد و گفت: متقاضیان از 17 اسفند تا اواسط فروردین فرصت ثبت‌ نام و مراجعه به سایت را دارند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان با تاکید بر اینکه 3 هزار و 874 نفر جویای کار فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد در استان وجود دارند خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود در اسرع وقت متقاضیان مراحل ثبت نام را طی کنند.

وی در بخش دیگر اظهار کرد: همه دستگاه‌های اجرایی در کشور موظفند یک درصد از اعتبارات اجرایی را در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت همچنین خدمات به خانواده معزز شهدا ارائه کنند، این مهم در قانون بودجه 1402، بند "و" تبصره 19 قانون بودجه تصویب شده است.

صفدریان با بیان اینکه در سطح استان اکثر دستگاه‌ها بیش از این مبلغ را هزینه کردند یادآور شد: از ابتدای امسال باید هزینه‌کرد دستگاه‌ها مورد تایید بنیاد شهید قرار گیرد از همین‌رو در این حوزه تلاش بیشتری شده است.

 

شناسه خبر 80424