شناسه خبر:80543
1402/12/22 11:27:31

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان گفت: شهرداری باید هرچه زودتر تکلیف رانندگان در صف نوسازی تاکسی‌های درون شهری را مشخص کند.

مهدی حیدری روز دوشنبه در نشست کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به سهمیه 500 دستگاه تاکسی شهر همدان از ایران خودرو، اضافه کرد: رانندگان تاکسی حدود هفت ماه است که برای نوسازی خودروی خود ثبت نام و مبالغ پیش پرداخت دریافت تسهیلات را نیز پرداخت کرده‌اند اما هنوز بلاتکلیف هستند.

وی اضافه کرد: طبق تفاهم‌نامه شهرداری، 150 راننده در گام نخست مشمول دریافت تسهیلات وام نوسازی خودرو شدند و هم اکنون 73 تاکسی‌دار حواله ایران خودرو را دریافت کرده‌اند اما هنوز خودروی آن‌ها تحویل داده نشده که تخلف است.

حیدری بیان کرد: در همین راستا شهرداری باید تاریخ مشخصی را برای وام تاکسی داران اعلام کند و اگر کوتاهی کرده و وام پرداخت نشده، این رانندگان تاکسی هستند که متضرر شده و طبق ماده مجازات اسلامی، خسارت وارده باید به آن‌ها پرداخت شود.

وی ادامه داد: چگونه است که شهرداری فراخوان داده و تاکسی داران را مجبور به نوسازی خودرو کرده اما در همین زمینه ترک فعل شده و باعث متضرر شدن رانندگان تاکسی شده است.

حیدری در خصوص تاکسی‌های ون نیز گفت: با توجه به پیگیری‌های نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در خصوص نوسازی این تاکسی‌ها لازم است این مورد نیز تعیین تکلیف شود.

وی با انتقاد از اینکه شهرداری برای موضوعات مختلف مساعدت و کمک‌های مالی می‌دهد اما برای ناوگان حمل و نقل عمومی خود که از وظایفش بوده و باید به آن عمل کند ترک فعل کرده و کمک نمی‌کند، گفت: جای سؤال دارد اگر شهرداری منابع مالی مناسبی ندارد چگونه لوایح کمک به ارگان‌ها و نهادهای مختلف را به شورا ارائه می‌دهد اما برای کمک به تاکسیرانی ترک فعل کرده است.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان تاکید کرد: شهرداری باید برنامه عملیاتی خود را برای تاکسی‌های ون به صورت کتبی به شورا ارائه دهد.

حیدری به هوشمندسازی اتوبوس‌های شهری برای پرداخت الکترونیکی اشاره کرد و گفت: تجهیز این اتوبوس‌ها به"‌ای وی ال " اقدام بسیار خوبی است که شهرداری انجام داده و انتظار می‌رود تمامی اتوبوس‌ها به این فناوری تجهیز شوند.

در حال حاضر سه هزار و 450 تاکسی و تاکسی ون و پنج هزار راننده دارای کارت شهری در همدان فعالیت دارند.

شناسه خبر 80543