شناسه خبر:80571
1402/12/22 13:52:14

سپهرغرب-گروه خبر:فرماندار شهرستان رزن از اختصاص 31 میلیارد تومان اعتبار به حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری خبر داد.

علی‌اصغر غفاری‌آثار دوشنبه 21 اسفند در همایش منابع طبیعی شهرستان رزن، اظهار کرد: با اعتباری که از محل مصوبات سفر در حوزه آبخیزداری شهرستان دارای تخصیص بوده، در حال حاضر در چهار حوزه این عرصه اقدامات بسیار خوبی در شهرستان در حال اجراست که از جمله این اقدامات می‌توان به بحث تولید نهال و درختکاری اشاره کرد.

وی بیان کرد: از میزان تخصیص پایین اعتبار اختصاص داده شده از محل مصوبات سفر به حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چندان راضی نیستم و گلایه‌مندیم که این امر نیاز به پیگیری دارد.

غفاری‌آثار با تأکید بر ظرفیت بالای دهیاران، شوراها و اهالی روستاها در حفظ، نگهداری، توسعه و تقویت فضای سبز و عرصه منابع طبیعی یادآور شد: برای توسعه عرصه فضای سبز و نیز توسعه درختکاری ابتدای امر حفظ فضای سبز و درختان موجود باید در اولویت بوده و سپس به بحث توسعه آن توجه ویژه داشته باشیم.

معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان هم اظهار کرد: در پویش مردمی کاشت یک میلیارد درخت سهم استان همدان طی چهار سال تولید 12 میلیون اصله نهال بوده که در این راستا تولید سالانه سه میلیون اصله نهال در استان برای تحقق این سهمیه در نظر گرفته شده است.

شاهرخ شجاعی‌فر با اشاره به اینکه پویش مردمی کاشت یک میلیارد درخت از سال گذشته شروع شده و به تبع آن استان همدان با کمک بخش خصوصی و دولتی در این پویش ورود داشته است، خاطرنشان کرد: در هفته منابع طبیعی 25 هزار اصله نهال رایگان شامل 5000 اصله نهال فضای سبز و 20 هزار اصله نهال زراعت چوب از نوع صنوبر به شهرستان‌های رزن و درگزین اختصاص داده شد.

وی اضافه کرد: سهمیه شهرستان‌های رزن و درگزین در سال‌جاری تولید 200 هزار اصله نهال بوده که در این رابطه تاکنون 65 هزار اصله نهال توسط همیاران طبیعت در این دو شهرستان تولید شده است ضمن اینکه با هماهنگی سپاه و هنرستان سلطان‌آباد مربوط به آموزش و پرورش رزن نیز با تحویل گلدان و بذر لازم قرار شده تا در موقعیت مقتضی تعداد 200 تا 250 هزار نهال تا پایان سال‌جاری تولید شود.

 

شناسه خبر 80571